ورزش کردن هم اندازه دارد!

دو مطالعه نشان می دهد بین ورزش سنگین و مکرر و سلامت کلی بدن ارتباط معکوس وجود دارد. در اولین مطالعه، محققان با استفاده از داده های حاصل از تکمیل پرسش نامه های ورزشی و مدارک بیمارستانی، حدود 45000 مردی را که در سن 30 سالگی به انجام ورزش های شدید به صورت بیش از 5 ساعت در هفته می پرداختند را مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد این افراد در مقایسه با کسانی که کمتر از یک ساعت در هفته ورزش می کردند بیشتر در معرض خطر فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارند. این خطر حتی وقتی آنها ورزش را در آینده کنار می گذاشتند، بیشتر بود.

در مطالعه دوم محققان بیش از 1000 بیمار مبتلا به بیماری کرونری قلب را پیگیری کردند. در مجموع، بیمارانی که 4-2 روز در هفته ورزش سنگین می کردند، کمتر در معرض خطر مرگ و میر و حوادث قلبی – عروقی قرار داشتند. اما این خطر در هر دو گروهی که به ندرت ورزش می کردند و آنهایی که هر روز ورزش می کردند، افزایش داشت. محققان معتقدند که انجام فعالیت های ورزشی شدید ممکن است اثرات پیش التهابی داشته باشد که ممکن است در افراد مبتلا به بیماری آترواسکلروز مضر باشد.

Heart May 19, 2014

منبع: نشریه نوین پزشکی، شماره 575، 1 تیر 93

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا