ورود چای فاسد سنواتی به بازار مصرف از کانال سازمان چای

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه در هفته آینده گزارش تحقیق و تفحص انجام شده از سازمان چای کشور در صحن علنی قرائت می‌شود ، گفت: به دلیل عدم نظارت این سازمان چای‌ غیر قابل شرب سنواتی در بازار توزیع شده است.

عباس پاپی‌زاده بالنگان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم، افزود: تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور در سال گذشته رای آورد و در موعد زمانی مقرر مراحل قانونی آن انجام شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براین اساس، تیم کارشناسی ای در این باره تشکیل و تحقیقات لازم انجام شد و نتایج آن در قالب گزارش آمد.

وی تصریح کرد: این گزارش و تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور در هفته جاری در صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد و در مرحله آتی این گزارش در اختیار قوه قضائیه و مراجع مربوطه قرار خواهد گرفت.

پاپی‌زاده بالنگان تاکید کرد: سازمان چای کشور چای سنواتی که به قیمت ناچیزی خریداری کرده و باید آن را معدوم  می‌کرد یا به مصارف غیر شرب می رساند در برخی از موارد با یک چرخش در بازار مصرف توزیع کرده است .

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توزیع چای سنواتی علاوه براینکه مشکلات بهداشتی در جامعه دارد به تخلفات جدی دیگری نیز در این زمینه منجر شده است.

وی با بیان اینکه چای سنواتی برای کنترل قیمت از بازار جمع آوری می‌شود گفت:  بخش خصوصی مربوطه تحت نظارت سازمان چای کشور  چای سنواتی را با قیمت کم به عنوان چای غیرقابل شرب خریداری کرده اند اما به جای چای قابل شرب به فروش رسانده‌اند.

پاپی زاده بالنگان اضافه کرد: مستندات دیگری نیز وجود دارد که مقداری از این چای غیرقابل شرب از کشور خارج شده  اما دوباره به عنوان چای قابل شرب به کشور بازگشته است که در گزارش آماده شده قرائت خواهد شد.

گفتنی است که وزیر جهاد کشاورزی نیز این هفته در صحن علنی مجلس به سوال نمایندگان پاسخ خواهد داد.

 

اخبار مرتبط:

تفحص بابت خرید 52 هزار چای غیرقابل شرب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا