چه غذاهایی به درمان عفونت ادراری کمک می کنند؟

نشانه های ابتلا به عفونت های ادراری شامل موارد زیر است:

  1. احساس سوزش دردناک به هنگام ادرار کردن
  2. تب و افزایش درجه حرارت بدن
  3. احساس پری مثانه در حالی در دستشویی مقدار کمی ادرار می کنید
  4. لکه های خون در ادرار وجود
  5. ادرار پر رنگ و غیر شفاف
  6. احساس ناراحتی در ناحیه لگن و زیر شکم
  7. استشمام بوی بد از ادرار

 عفونت های ادراری خفیف را می توانید با این روش ها کنترل کنید و یا از بین ببرید

  1. نوشیدن آب و مایعات را افزایش دهید

توجه به مصرف مقادیر مناسب مایعات در جلوگیری از گسترش عفونت بسیار مهم است. مصرف زیاد مایعات به سیستم ایمنی کمک می کند تا زودتر بتواند مناطق آلوده را شستشو داده و باعث خارج کردن سریعتر آلودگی شودمایعات حاوی کافیین الکل یا شکر باعث دزهیدراته شدن یا از دست دادن آب بدن می شوند و می توانند مشکل را بیشتر کنند.

2. سرکه سیب

بسیاری از کسانی که با عفونت های ادراری درگیرند به تجربه دریافته اند که اثر سرکه سیب در کاهش شدت این آلودگی و افزایش فعالیت مناسب مثانه بسیار موثر است.برای اینکار 2 تا 3 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان بزرگ اب مخلوط کنید

  1. زرشک و تمشک

در صورتی که آناناس دوست ندارید، این دو جایگزین های خوبی هستند که می توانید به غذای خود اضافه کنید.به هر فرمی که باشند این مواد غذایی با محتوای ضد التهابی و آنتی اکسیدان های خود انتخاب خوبی برای ازبین بردن میکرب ها هستند. به یاد داشته باشید که این مواد را با شکر زیاد مصرف نکنید.

  1. ویتامین ث

دریافت مقادیر مناسب ویتامین ث به صورت روزانه برای عملکرد مناسب و موثر بسیاری از اعمال بدن لازم است. این ویتامین در کاهش اسیدیته مجاری ادراری و ممانعت از آلودگی های میکربی در بدن نقش موثری دارد.

5.ماست

ماست با داشتن باکتری های مفید یکی از مواد غذایی خوب برای بهبود عفونت های ادراری است فقط به خاطر داشته باشید که برای این منظور باید ماست ساده مصرف کنید و از مصرف ماست های طعم دار که معمولا شیرین شده اند پرهیز کنید.

 

 پیشگیری از آلودگی مجدد

بدترین مشکل عفونت های ادراری آن است که معمولا برگشت پذیر هستند ، اما با رعایت چند نکته ساده می توانید از بروز مجدد این عفونت ها پس از درمان جلوگیری کنید:

  1. در طول روز مقدار مناسب مایعات  بنوشید یا از دم کرده های گیاهی (چای های طبیعی مورد تایید) مختلف استفاده کنید.
  2. از مواد غذایی با ارزش تغذیه ای خوب که نیاز شما به ریز مغذی ها را فراهم می کنند ؛ در رژیم غذایی استفاده کنید.
  3. به شیوه درست در توالت خود را تمیز کنید.
  4. ادرار خود را به مدت طولانی نگه ندارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا