“گندم مُدرن” در آمریکا به آرامی در حال مسموم کردن و کشتن مردم است

به گفته دانشمندان؛
گلایفوسیت، به طور معمول بر روی ذرت، سویا و پنبه GMO اسپری می‌شود اما آنچه برای بسیاری از مردم قابل درک نیست، این است که علف کش گلایفوسیت معمولاً در محصول گندم غیر GMO نیز استفاده می‌شود؛ به گفته دانشمندان، این نوع “گندم مُدرن” به آرامی درحال مسموم کردن و کشتن جمعیت مردم است.
 به گزارش خبرنگار سینا؛ wire news Your نوشت: استفاده از علف کش راندآپ تولیدی شرکت مونسانتو، در طول 40 سال گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است؛ بسیاری از محققان براین باور هستند که افزایش استفاده از گلایفوسیت که ماده فعال راندآپ است، منجر به افزایش بسیاری از بیماری‌های مُدرن شده است.

به گفته دکتر استفانی سنف (Dr. Stephanie Seneff)، یک دانشمند و محقق ارشد در موسسه تکنولوژی ماساچوست(MIT)، می‌گوید: به نظر می‌رسد گلایفوسیت به شدت با افزایش بیماری سلیاک و به طور کلی، عدم تحمل گلوتن در بدن مرتبط است؛ باکتری أفرجروث روده، که در اثر قرار گرفتن در معرض گلایفوسیت به وجود می‌آید، نقش بسیار مهمی در توسعه بیماری سلیاک ایفا می‌کند؛ بسیاری از آنزیم‌های CYP در ارتباط با بیماری سلیاک دچار اختلال می‌شود و به ما نشان می‌دهد که سرکوب شناخته شده و عمدی فعالیت آنزیم CYP در گیاهان و حیوانات توسط گلایفوسیت، یکی از اثرات موجه این علف‌کش در بروز بیماری‌ها در انسان است؛ در واقع گلایفوسیت، مسیری به سمت بیماری‌های مُدرن ازجمله سلیاک و عدم تحمل گلوتن است.

در گزارش علوم محیط زیست اروپا، با عنوان “موضوع داغ استفاده از علف کش گلایفوسیت در ایالات متحده و جهان” آمده است: از اواسط دهه 1990، افزایش قابل توجهی در مقدار گلایفوسیت اسپری شده بر روی محصولات زراعی، وجود داشته است.

این گزارش عنوان می‌کند: از سال 1974 در ایالات متحده، بیش از 1.6 میلیارد کیلوگرم ماده فعال علف‌کش (گلایفوسیت) استفاده شده است، و 19٪ برآورد جهانی استفاده از گلایفوسیت (8.6 میلیارد کیلوگرم) بوده است؛ در سطح جهانی، استفاده گلایفوسیت تقریبا 15 برابر بیشتر شده است؛ محصولات زراعی که به صورت ژنتیکی مهندسی شده‌اند و تحمل گلایفوسیت را دارند، در سال 1996 معرفی شدند.

دو سوم، از حجم کل گلایفوسیت استفاده شده در ایالات متحده، بین سال 1974 تا 2014 اعمال شده که فقط در 10 سال گذشته به محصولات کشاورزی اسپری شده است و سهم آمریکا در این باره در سطح جهان 72 درصد بوده است.

در سال 2014، کشاورزان آمریکایی، گلایفوسیت را به میزان 1.0 کیلوگرم در هر هکتار از زمین‌های زراعی استفاده کردند؛ و 0.53 کیلوگرم در تمام گندم زارهای سراسر جهان استفاده شده است.

گلایفوسیت، به طور معمول بر روی ذرت، سویا و پنبه GMO  اسپری می شود اما آنچه برای بسیاری از مردم قابل درک نیست، این است که علف کش گلایفوسیت معمولا در محصول گندم غیر GMO نیز استفاده می‌شود؛ پُرواضح است که گندم درحال تبدیل شدن به یکی دیگر از رایج‌ترین محصولات اسپری شده با گلایفوسیت است.

در سال 1990، محصول گندم در ایالات متحده با رقمی بیش از 497 هزار پوند علف‌کش پاشی شده‌اند؛ در سال 2014، این افزایش 35 برابر بیشتر شد و به بیش از 17.7 میلیون پوند رسید.

 در واقع به گفته دانشمندان، “گندم مُدرن” به آرامی درحال مسموم کردن و کشتن جمعیت مردم است.

gandom-telegram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا