یک راه طبیعی و موثر برای دور کردن مورچه‌ها

بسیاری از مردم تمایلی به کشتن حیوانات ندارند. برخی افراد گیاه‌خوارند و از کشتن ریزترین موجودات خودداری می‌کنند، اما گاهی همزیستی با برخی از این موجودات در فضای خانه تشویش برانگیز می‌شود. حتی اگر در شهر زندگی کنید باز هم طبیعت راهی برای نفوذ به فضای زندگی پیدا می‌کند.

معمولا در فصل بهار لشکری از مورچه‌ها به فضاهای خانگی حمله می‌کنند و در مسیرهای طولانی در آشپزخانه‌ و حمام به راه می‌افتند. آن‌ها در واقع از همه جا سر در می‌آورند.

هر کسی که روش‌های پیشگیری از هجوم مورچه‌ها را در پیش گرفته و شروع به بستن و مسدود کردن فضاهای ورودی کرده باشد می‌داند که این یک نقشه کاملا بی‌فایده و شکست‌خورده است. مورچه‌ها بسیار کوچک هستند و در همه حال راهی برای نفوذ به فضاهای مورد نظرشان پیدا می‌کنند.

غذا و آب مهم‌ترین عواملی هستند که مورچه‌ها را به داخل منازل می‌کشانند، اما در این مورد تمیز نگه داشتن آشپرخانه‌ها و حذف کردن هر گونه تجمع آب در گوشه و کنار منزل بی فایده است. در حالی که در مورد بسیاری از آفات خانگی این روش به خوبی جواب می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تریهاگر، پس چه‌کار باید بکنیم؟ آیا از دفع‌کننده‌های سمی حشرات استفاده کنیم؟ اما چه دلیل و منطقی پشت این کار وجود دارد که مواد شیمیایی کشنده را در خانه اسپری کنیم؟ درست است که آن‌ها فقط حشرات را می‌کشند و فقط آن دسته از موجوداتی را از بین می‌برند که یک میلیونیم ما وزن دارند. شاید بی‌ضرر به نظر برسند اما به هر حال سم، سم است و با توجه به چالش‌هایی که گرده افشان‌های محبوب ما به دلیل رشد روز افزون مصرف آفت‌کش‌ها با آن‌ روبه‌رو هستند، در صورتی که دوستدار محیط زیست باشیم از این آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی صرف‌نظر می‌کنیم. پس لازم است که برای حل این مشکل به دنبال راه دیگری باشیم. یک راه خوب این است: استفاده از پودر دارچین.

هرچند گاهی اوقات روش‌های طبیعی جواب نمی‌دهد یا دامنه اثرشان اندک است، اما در این مورد نتیجه شگفت‌انگیز است.

یک قوطی دارچین بردارید و آن را در قسمت‌هایی از خانه که مسیر عبور مورچه‌هاست یا در قسمت‌هایی که معمولا تجمع پیدا می‌کنند بپاشید. تنها در عرض چند ساعت نتیجه شگفت‌آور است: حتی یک مورچه هم باقی نمی‌ماند. آن‌ها تقریبا بلافاصله ناپدید می‌شوند. با یک بار استفاده از دارچین دیگر هیچ مورچه‌ای در طول فصل هجوم مورچه‌ها در خانه باقی نمی‌ماند. اگر قبل از ورود مورچه‌ها این کار را بکنید باز هم هیچ مورچه‌ای وارد خانه شما نمی‌شود. علاوه بر این خانه بوی خوبی می‌گیرد.

البته راه‌های دیگری هم وجود دارد. می‌توان صرفا دارچین را روی سطوح بپاشید یا از روغن دارچین استفاده کنید که کثیف کاری کمتری دارد.

به نظر می‌رسد کارایی این روش به این دلیل است که دارچین مسیرهای فرومونی که مورچه‌ها برای آمد و شد و راهیابی به آن متکی هستند را قطع می‌کند. علاوه بر دارچین مواد طبیعی دیگری نیز وجود دارند که همین نتیجه را به دنبال دارند: مرکبات، سرکه، نعناع و پودر قهوه همگی در این زمینه موثرند. لذا اگر پودر دارچین در دسترس نداشتید، یکی از این مواد معطر را امتحان و با مورچه‌ها خداحافظی کنید بدون این که مجبور باشید آن‌ها را بکشید یا منزل‌تان را از مواد شیمیایی آکنده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا