۱۱۳۵ بار جنگلها و مراتع ایران از ابتدای سال دچار آتش سوزی شد

مازندمجلس: معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش ۸ درصدی آتش‌سوزی در جنگلهای کشور گفت: در ۵ ماهه سال جاری هزار و ۱۳۵ فقره آتش‌سوزی در جنگلها و مراتع کشور با سطح ۱۱ هزار و ۴۸۶ هکتار صورت گرفته است.

مازندمجلس: ، خداکرم جلالی امروز در نشست خبری سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری در محل وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: از سال 91 تا به امروز 30 درصد کاهش برداری از جنگلها داشته‌ایم و میزان بهره‌برداری از 850 هزار متر مکعب به 550 هزار متر مکعب رسیده است که آنها نیز شامل درختان آسیب‌دیده، افتاده و درختان پرورشی بر اساس مصوبه دولت است.

وی افزود: در مدت یاد شده 9500 هکتار توسعه کاشت جنگل داشته‌ایم. همچنین موضوع ترسیب کربن بویژه در مناطق مرطوب و بیابانی با مشارکت مردم در حال اجرا است به طوریکه تعداد مناطقی که ترسیب کربن در آنجا انجام می‌شود از یک استان در سال 91 به 20 استان توسعه یافته است.

خشکسالی مالی برای مبارزه با عملیات بیابان‌زدایی

رئیس سازمان جنگلها و مراتع گفت: عملیات بیابان‌زدایی 56 هزار و 200 هکتار انجام شده است اما این رقم نسبت به نیاز موجود کشور بسیار کم است که دلیل آن خشکسالی مالی در کنار خشکسالی اقلیمی است.

اعتبارات سازمان جنگلها در سال گذشته تنها 35 درصد تخصیص داشت

جلالی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه سازمان جنگلها و مراتع با توجه به نقشی مهمی که در حفظ مراتع و جنگلها کشور دارد در سال گذشته چه میزان تخصیص داشته‌ است گفت: به دلیل مشکلات مالی دولت در سال گذشته تنها این سازمان 35 درصد تخصیص داشته است.

هزار و 135 بار جنگلهای ایران در سال جاری سوختمعاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم، مبنی بر اینکه چرا در سالهای اخیر شاهد تشدید آتش‌سوزی در جنگلها بوده‌ایم و اینکه اقدامات خرابکارانه در این زمینه دخیل بوده است یا خیر گفت: در 5 ماهه ابتدایی سال جاری هزار و 135 فقره آتش‌سوزی در کشور صورت گرفته است که این رقم در مقایسه با هزار و 363 موردی سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است.

منبع: مازندمجلس – 1395/06/03 – اخذ شده از تسنیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا