“قارچ” قاطع نسل است!!!

یک متخصص طب ایرانی با تشریح برخی مضرات مصرف قارچ که باعث ایجاد بیماریها و ضایعات مختلف در انسان می‌شود، گفت: افرادی که مشکل ناباروری دارند, قارچ باید کاملاً از سبد غذایی آنها حذف شود چرا که “قارچ” قاطع نسل است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سمیه ذاکری درباره برخی عوارض مصرف قارچ  اظهار کرد: “قارچ”  به‌اسم فُطر در کتب طب ایرانی دارای طبیعت سرد و تر است, مصرف مداوم آن موجب نازایی و بیماری‌های سرد و تر مانند سکته و فلج می‌شود؛ بهتر است کمتر مصرف  شده و هنگام پختن آن، افزودن پونه، شوید و روغن زیتون به کاهش ضرر آن کمک می‌کند.

وی افزود: “قارچ” تولید‌کننده خون غلیظ و “عَفِن” است یعنی عفونت‌پذیری خون حاصل از قارچ بالاست؛بچه‌هایی که سرما می‌خورند اگر به آنها سوپ حاوی قارچ داده شود, مدت عفونت و بیماری طولانی‌تر خواهد شد.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: “قارچ” نفّاخ و دیر‌هضم بوده و برای معده‌های ضعیف، مضر است؛ مصرف “قارچ” کولیت و قولنج روده‌ای را بروز می‌دهد, خصوصاً خوردنش با تخم‌مرغ و گوشت مضر‌تر است و از همه بدتر اینکه بعد از خوردن آن، آب سرد مصرف شود.

ذاکری خاطرنشان کرد: “قارچ” قاطع نسل است؛ این جمله در کتاب مخزن‌الادویه حکیم عقیلی خراسانی از حکما و اطبای برجسته طب سنتی ایرانی به‌صراحت بیان شده است؛ افرادی که مشکل ناباروری دارند, دقت‌ کنند “قارچ” باید کاملاً از سبد غذایی آنها حذف شود.

وی یادآور شد: “قارچ” بیشتر مصارف موضعی به‌عنوان ضماد و… را دارد و اصلاً ماده خوراکی نیست که متأسفانه امروزه خیلی باب شده و خصوصاً در افراد مبتلا به کبد چرب به‌دلیل غلظتی که در خون ایجاد می‌کند، بسیار مضر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا 

کدمطلب:97031730

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا