محمدبیگی: با طب سنتی میزان فوت کرونایی کاهش یافت

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز دانشگاه داروسازی اهدا نمی‌شود درحالی‌که باید داشته باشیم چون صنایع داروسازی در استان است،

قزوین شهری تاریخی است و ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم گیاهان دارویی در قزوین وجود دارد بنابراین می‌تواند بهترین دانشگاه طب سنتی باشد.

فاطمه محمدبیگی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که شب گذشته ۱۸ شهریور با حضور وزیر بهداشت در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد:

از اسفند ۹۸ که کرونا وارد کشور شد کادر درمان و مسئولان آسایش و استراحت نداشتند، استان قزوین اولین استانی بود که به صورت رسمی جهادگران و نیروهای بسیج برای مقابله با کرونا وارد میدان شدند، اولین استانی بودیم که تجهیزات پزشکی مواد ضدعفونی تهیه کردیم و در کشور اول شدیم.

وی افزود: اولین استانی بودیم که در حوزه استفاده از طب سنتی در درمان کرونا وارد شدیم و با آموزش پزشکی و طب سنتی میزان فوت کرونایی کاهش پیدا کرد در حالی که در کشور هنوز رایج نشده بود.

این نماینده مجلس با اشاره به نیازهای حوزه درمان و بهداشت علوم پزشکی بیان کرد: در اورژانس قزوین ۱۶ پایگاه از مصوبه ملی عقب هستیم در حالی که ۱۳ استان از شمال غرب در استان ما تردد دارند و ۲۸۰ میلیون تردد صورت می‌گیرد،

ما تنها یک سانترتروما داریم در حالی که تصادفات زیادی رخ می‌دهد، همچنین سهمیه پزشک ارتوپد، جراحی و متخصص بیهوشی کم است در حالی که ما نه تنها به استان قزوین بلکه سایر استان‌ها نیز خدمات می‌دهیم.

وی افزود: فاز الحاقی بیمارستان شهید رجایی که بیمارستانی فرسوده است به ۲۳۰ میلیارد بودجه نیاز دارد که تکمیل شود، از طرفی این امر به بودجه ملی نیاز دارد چراکه استانی لجستیک است و نباید از بودجه استانی برای این کار صرف کنیم.

محمدبیگی بیان کرد: در حوزه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی جلسات مختلفی برگزار شده و هم‌اکنون ۹ درصد پیشرفت دارد، سال ۹۵ بیمارستان مصوب شد و باید در سال ۱۳۹۸ تمام شود اما همچنان در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری نرسیده است،

وام ۲۰۰ میلیاردی از بانک رفاه برای بیمارستان تصویب شد اما همزمان شدن با تغییر دولت سبب شد که وام را اختصاص ندهند و در دولت جدید باید این اتفاق بیفتد.

وی افزود: استان قزوین دارای بیمارستان‌های فرسوده است، بیمارستان ۲۲ بهمن که در موزه بیماران روانی خدمات می‌دهد به نوعی بیمارستان تاریخی است که سال ۱۳۰۲ در کنار راه‌آهن ساخته شده است،

این بیمارستان نیز باید تغییر کاربری بدهد و بیمارستان به مکان دیگری منتقل شود و این کار نیازمند بودجه است، برای انتقال این بیمارستان ۶۰ تختخوابی به دانشگاه غزالی به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس خاطرنشان کرد: تأسیس پردیس فناوری و سلامت در پارک علم و فناوری انجام شده است

این پردیس برای اولین بار در کشور به شکل هم‌گروهی وزارت بهداشت و وزارت علوم انجام می‌شود که در این زمینه چند جلسه برگزار کردیم،

از ۱۸ میلیارد هزینه که نیاز داشتیم ۱۰ میلیارد را وزارت علوم بر عهده گرفت و ۱۰ میلیارد نیز از طریق فروش خوابگاه محقق شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه ۷۰۰ شرکت در حوزه دارویی، بهداشتی و غذایی در استان قزوین فعال هستند می‌توانیم رشته داروسازی را در قزوین ایجاد کنیم،

همچنین پارک چشمه نور ۲۷ علم را پشتیبانی کند، خواهش می‌کنم حمایت کنید از مرکز زیست‌فناوری سلامت تا قزوین مهد دانشمندان علوم پزشکی شود.

وی خاطرنشان کرد: مجوز دانشگاه داروسازی اهدا نمی‌شود درحالی‌که باید داشته باشم چون صنایع داروسازی در استان مستقر است، قزوین شهری تاریخی است و ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم گیاهان دارویی در قزوین وجود دارد که قزوین می‌تواند بهترین دانشگاه طب سنتی باشد و ما دانشمندان خوبی در این حوزه داریم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا