چند راه درمان “رفلاکس معده” شیرخواران

یک متخصص طب ایرانی برخی راه‌های درمان “رفلاکس معده” شیرخواران را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ ارمغان‌سادات کیهان‌مهر درباره “رفلاکس معده” در شیرخواران اظهار کرد: رفلاکس معده برگشت غیرارادی شیر یا غذا از معده به مری، حلق و دهان است.

وی افزود: البته ممکن است در چند هفته اول زندگی شروع شود و در 4 تا 6 ماهگی به اوج برسد, این حالت طبیعی است و زمانی بیماری تلقی می‌شود که نوزاد دچار علائم یا عوارض شود, ضعف طبیعی عضله سر معده از جمله علل این مسئله است, در 98 درصد کودکان تا دوسالگی این عارضه برطرف می‌شود.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: بالا آوردن و استفراغ, گریه یا تحریک‌پذیری بیش از حد, کاهش وزن یا وزن‌گیری ناکافی, علائم تنفسی مانند سرفه و کج شدن سر به‌سمت پشت و خارج به‌علت تحریک از علائم رفلاکس معده در شیرخواران است.

برخی تدابیر درمانی  “رفلاکس معده” شیرخواران

کیهان‌مهر خاطرنشان کرد: اجتناب از نشاندن یا خواباندن به‌صورت طاقباز, خواباندن شیرخوار با زاویه (به‌صورت سطح شیب‌دار), همواره سر کودک بالاتر از سر معده باشد, گرفتن باد گلو پس از شیردهی, شیر‌دهی به‌طور کامل تا کودک سیر شود و نیاز به شیر خوردن مکرر کمتر شود, پرهیز از تکان دادن یا قرار دادن کودک در گهواره یا روی پا بلافاصله پس از شیردهی, پرهیز از قرار دادن کودک در کرییِرهایی که حرکت جلو به عقب دارند و کودک با نشستن در آنها به‌گونه‌ای قرار می‌گیرد که سر معده زاویه‌دار خواهد شد، از جمله تدابیر درمانی رفلاکس شیرخواران است.

وی اضافه کرد: پرهیز از سرشیشه‌ای که سوراخ‌های آن گشاد شده و باعث می‌شود در زمان کوتاهی شیرخوار حجم زیادی شیر بنوشد, غلیظ کردن غذای کودک با اضافه کردن مواد نشاسته‌ای مانند غله برنج، پرهیز از مصرف موادی مانند شکلات، غذای چرب، مرکبات، گوجه‌فرنگی و… از تدابیر درمانی  “رفلاکس معده” شیرخواران است.

منبع:باشگاه خبرنگاران پویا

کدمطلب:97032240


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا