رواج تل گیری در آمریکا و اروپا و مانع تراشی برای تل گیران در ایران

 

 

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. متاسفانه این ویدیو اصلا تل گیری نیست و درآوردن سنگ لوزه است و با تل گیری کاملا فرق میکند پس این دو موضوع رو با هم قاطی نکنید . در ضمن تل که در گلو میماند فقط تا ۶ سالگی ممکن است اتفاق بیوفتد و بعد از ۶ سالگی حفره های گلو بسته میشن برای همین دکترها تل گیری رو تکذیب میکنن ولی بحث سنگ لوزه چیز دیگری که برای خیلی ها و در هر سنی میتونه وجود داشته باشه که پزشک ها هم میتونن درمانش کنند.

    1. خیر تل گیری هست، من دخترم این مشکل براش پیش اومده بود،رفتیم صد جا دکترو متخصص عکس و سونوگرافی و رادیو گرافی و اندوسکوپی و لارندوسکوپی،حدود هشت میلیون خرج کردم ولی هیچی نشد،رفتیم تل گیری فوت کرد از گلوش غضروف مرغ و هسته آلبالو در اورد،خدا خیرش بده،باذسی هزار تومن کاری کرد که این همه پزشک و متخصص با هشت میلیون نتونستن انجام بدن.

      1. این فیلم هیچ ارتباطی به تل گیری نداره، بلکه مربوط به سنگ لوزه tonsils است
        که وقتی باکتری ها روی لوزه در یک نقطه،جمع میشن به وجود میاد وبه راحتی قابل برداشت است.
        تل گیری مربوط به دانه های حبوبات و استخوان و تخمه و … است که اصلا تو این فیلم نیست.

  2. بله درست است پسر من در خردسالی بسیار اسهال و استفراغ بود و یک ماه هیچ پزشکی نتوانست درمانش کند و من از موضوع تلگیری بی اطلاع شدم و یکی از اقوام همسایگان ما این کار کرد و پسرم از اون روز به بعد خوب شد و هر وقت با این موضوع روبرو می شوم اولین کار تپیش به اصطلاح خودشان (بندی) می برمش و خوب می شود

  3. دوستان به سن نیست من ۲۶ سالگی گلو درد گرفتم گوشم هم درد میکرد به پیشنهاد اقوام پیش تولگیر رفتم واستخوان مرغ بیرون اومد ودردم خوب شد اما بعد از او هرچند وقت یکبار چیزی گیر میکرد ومجبور بودم دوباره برم الانم ۳۱ سالم هست هنوزم میرم در واقع گلو عادت میکنه

  4. درود به همه ی دوستان که این مطلب رو میخونن. من این نظرو دارم تو همه سایتا میزارم شاید ملت نجات پیدا کنن
    مطالبی که در سایتهاتل گیریو رد میکردن باعث بی اعتمادی بنده به تل گیری شد و به همین دلیل اجازه نمیدادم که فرزندمو برای درمان پیش تل گیر ببرن. این مطلب باعث شد برای درمان پسرم نزدیک دو میلیون تومان در دو بیمارستان کودکان و پنج دکتر خصوصی به مدت دو ماه هزینه کنم که جز دردو عذاب و مصرف داروها و آنتی‌بیوتیک‌ها ی بسیار قوی برای فرزندم هیچ نتیجه ای نداشت.
    وقتی از همه ی این درمانها مأیوس شدم با اسرار بزرگترهای خانواده فرزندمو پیش تل گیر بردم.
    ایشون تا به گردن فرزندم دست زد گفت بچه تل شده و با ماساژ قسمت بالایی گردن فرزندم سعی کرد چیزهایی که گیر کردرو رو به بالا حرکت بده بعد با دمیدن در بینیه بچه اونهارو از دهانش خارج کرد که شامل چیزهایی بود که خودم برای بچه خریده بودم و خودم به بچه داده بودم. مثل بادام هندی خام یا اجیل های خام مشابه(بو نداده و بدون نمک)
    حال بچه جا در جا خوب شد.بچه ای که غذا نمیخورد و حتی داروها و انتی بیوتیک هایی که به زور به خوردش میدادیم و بالا میاورد به غذا خوردن افتاد با اشتها و با اشتیاق. بچه ای که حتی با داروهایی که برای افرادی که شیمی درمانی میکنند اسهال و استفراغش قطع نمیشد جا در جا خوب شد. دکترها به جهت قرمز شدن زیر چشم، گونه و دور سوراخ مقعدش میگفتن که به یک ماده ی غذایی حساسیت داره و حتی میگفتن مادر چیزی میخوره که به شیر مادر حساسیت کرده یا شیر خشکشو عوض کنید که همه اینها چیزی جز مزخرف نبود. مشکل فقط این بود. بچه تل شده بود .افرادی که باعث عذاب بچه ها میشین و دکترهایی که این مطلبو قبول ندارین… خدا همتونو لعنت کنه.
    در حال حاضر ما گاهی تا هفته ای دو بار هم بچرو پیش تل گیر میبریم و خودم هم به محض اینکه بچه تل میشه متوجه میشم.
    اولین علائم. و بعد به ترتیب
    بی خوابی شب… بچه نیمه شب بارها بیدار میشه با جیغ و گریه. کم اشتهایی…
    بیقراری…
    اسهال…
    تغییر صدا(صدای بچه خش دار میشه و دورگه)
    تب که به هیچ وجه بیش از یکی دو ساعت با شربت بروفن و استامینوفن پایین نمیاد
    استفراغ

  5. قسمت دوم فیلم که انیمیشن و کشور خارجی رو نشون میده در مورد سنگ لوزس،که بااااید با فشار یه وسیله استریل یا انگشت تمیز خارج شه،در اصل تکه های غذان که تو حفرات لوزه جمع میشن وفوقققق العاده بد بو ومتعفن هستن و باعث بیماری،ولی تل گیری ربطی به این قضیه نداره اصلا،گیر کردن تکه های غذا در گلو وراه بینیه،که بافوت کردن خارج میشه اگه بمونه باعث تب ومریضی میشه باز اینا ربطی به هم ندارن البته اگه تل گیر با دست دربیاره سنگ لوزه رو فرق میکنه قضیه،خودتون غرغره اب و نمک ،یا آب وسرکه سیب رقیق شده بکنین با انگشت تمیز یه کوچولو لوزتونو فشار بدین تا سنگها دربیان وعلت بوی بد دهن وعفونتتون از بین بره بعدشم حتتتما غرغره کنین با آبنمک رقیق یا شبا قبل خپاب یه کوچولو ۴ عرق یا عرقای ضد عفونت که به مزاجتون جوره،غرغره کنین وبخورینش،در موارد بسیار حاد نیاز به جراحی ودر اوردن لوزه میشه ،اینکار رو ناشتا انجام بدین که کمتر حالت تهوع بهتون دست بده،وکثیف کاری به بار نیاد ??ضمنا لوزه حساسه زود خون میاد کم فشار بدین لوزه رو،بخصوص با ناااخن ،یه نور گوشی بگیرین سمت دهنتون که سنگا روخوب ببینین،آخه ما اهل دردیییم?برا بچه ها تو حموم ناشتا،?ولی با اینکار رااااحت راحت شدیم نه مریضی نه بوی بد البته بماند خیلی ها هم هستن اصلا لوزه هاشون حفره دار نیست وراحتن که خوشششبحالشون بابا خوشششبختا،اگه خوندیدو بدردتون خورد یه دعای خیر در حقم بکنید لطفا??

  6. من هنوز با 30 سال سن
    تقریبا هرسال باید مراجعه کنم
    نشونه ای هم تشخیص میدم گرفتگی راه تنفس از بینی هست که همراه با خارش گلو میشه
    واقعا خسته شدم
    الظاهر این سوراخ ها بسکه این اتفاق برام افتاده باز تر شدن

  7. من هنوز با 30 سال سن
    تقریبا هرسال باید مراجعه کنم
    نشونه ای هم تشخیص میدم گرفتگی راه تنفس از بینی هست که همراه با خارش گلو میشه
    واقعا خسته شدم
    الظاهر این سوراخ ها بسکه این اتفاق برام افتاده باز تر شدن

    1. با سلام و احترام
      بعد از هر بار تل گیری غرغره آب و‌سماق انجام بدین
      و‌ آب انار میل کنید
      گروه مدیریت سایت

  8. با سلام و احترام خدمت جناب دکتر روازاده
    با توجه به مسايل دوران ویروس منحوس کرونا
    و برای جلوگیری از بهانه های توخالی پزشکی مدرن
    پیشنهاد می کنم دستگاهی که در اروپا و آمریکا استفاده می شود را شبیه سازی کنید و به همراه آموزش مناسب در سبد محصولات خود قرار دهید و یا در کنار خدمت مقدس حجامت ، خدمت تلگیری با رعایت نکات بهداشتی ارائه نمایید.
    چرا که واقعا این موضوع امر بسیار مهمی است که فعلا سینه به سینه در حال انتقال است و باید روزی به یک علم تبدیل گردد
    با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا