تغذیه درمانی از دیدگاه طب سنتی

رئیس مرکز تحقیقات کارآزمایی بالینی طب سنتی دانشگاه شاهد تغذیه درمانی از دیدگاه طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن ناصری رئیس مرکز تحقیقات کارآزمایی بالینی طب سنتی دانشگاه شاهد درباره تغذیه درمانی از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: در طب قدیم از زمان باستان برای حفظ تندرستی و تأمین سلامتی، فرد باید دو کار انجام می داد. اول پیشگیری به معنای اینکه اموری را انجام دهد که هدفش سالم ماندن، بیمار نشدن شخص است دوم اختلالات بدنی که جزئی را قبل از مزمن شدن درمان کنند تا از پیشرفت اختلالات خفیف در بدن جلوگیری شود. وی افزود: در کتاب قانون روش های درمان غذا بر مبنای 4 اصل پایه گذاری شده است:

1. منع غذا 2. کاهش غذا 3. تعدیل غذا 4. افزایش غذا.

منع غذا روشی درمانی محسوب می شود که در صورت قوت، بیمار را از مصرف غذا تا مدت محدودی منع می کردند، روزه خود روش درمانی منبع غذا محسوب می شود. وی اضافه کرد: امروزه به دلیل اینکه افراد توان بدنی و قوت کمی دارند این روش کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و افرادی که دچار بیماری های مزمن هستند نیز شامل این روش درمانی نمی شوند.

رئیس مرکز تحقیقات کارآزمایی بالینی طب سنتی دانشگاه شاهد بیان کرد: روش کاهش غذا که از مهمترین روش های درمانی محسوب می شود و اکثر بیماری ها ناشی از پرخوری را بهبود می بخشد کم کردن غذا راهی برای رسیدن به سلامتی است.

ناصری اضافه کرد: با کم خوردن بدن از مواد زائد پاک می‌شود و پاکسازی درون سلول نیز فعال می شود. این روش درمانی برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن و بیماری هایی مانند سرطان بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: روش تعادلی غذا یعنی متعادل کردن غذا با مزاج فرد است که این روش نیز در درمان بسیاری از بیماری ها مهم محسوب می شود.

دکتر ناصری خاطر نشان کرد: افزایش غذا برای افرادی اهمیت دارد که از وزن کمی برخوردار هستند و انرژی آنان کاهش پیدا کرده است.

منبع:  ماهنامه عسل درمانی (مهر و آبان ماه 94) شماره 12 و 13  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا