جایگزین تنقلات مصنوعی

اهل بیت علیهم السلام توصیه کرده اند به استفاده از سنجد، عناب، نخود، کشمش، مویز، انجیر، خرما و آلو.

علاوه بر اینها، شما میتوانید از پسته، فندق، تخمه کدو و خربزه، بادام درختی، بادام زمینی و چلغوز به عنوان تنقلات سالم و طبیعی استفاده کنید(البته به شرطی که نمک نداشته باشند).

و همچنین میتوانید با روغن ارده کنجد و شیره خرما و آرد سبوس دار، شیرینی و کیک و کلوچه درست کنید.
و میتوانید با شیر طبیعی و عسل طبیعی و هل و گلاب و پودر ثعلب، بستنی سالم و طبیعی درست کنید.

امام صادق علیه السلام فرمودند: سنجد، گوشتش گوشت می رویاند، هسته اش  استخوان می رویاند و پوستش پوست می رویاند و علاوه بر این، کلیه ها را گرم میکند و معده را پاک میکند و مایه ایمنی از بواسیر و تقطیرالبول است و ساق پا را قوی میکند و رگ جذام را به کلی قطع میکند.

و فرمودند: برتری عناب بر دیگر میوه ها، مانند برتری ما بر دیگر مردمان است.

و فرمودند: نخود برای کمردرد، سودمند است

پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله فرمودند: هر کس به خوردن مویز در حالت ناشتا عادت کند، فهم و حافظه و ذهن، روزی او میشود و از بلغم او کاسته میشود.

امام رضا علیه السلام فرمودند: انجیر، بوی بد دهان را می برد، دهان و استخوانها را استحکام می بخشد، مو را می رویاند، درد را می برد و با وجود آن، نیازی به دارو نیست.

امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمودند: خرما بخورید، چرا که شفای دردها در آن است.

و فرمودند: بر شما باد، آلوی مانده، چرا که در مانده آن، سودش بر جای مانده و زیانش رفته است. آلو برای هر تلخه و حرارت و افروختگی ای که از حرارت برخاسته باشد، سودمند است.

منبع: دانشنامه احادیث پزشکی ج۲ ص۱۹۱ تا ۴۱۵

کد مطلب: 96081603ب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا