بازهم مزایای شیر مادر

بررسی ها نشان می دهد شروع هرچه سریع تر تغذیه نوزادان نارس با شیر مادر با پیامدهای بهتر عصبی- تکاملی همراه است. مطالعات نشان می دهد نوزادان خیلی نارسی که در اولین ماه تولد با شیر مادر تغذیه می شوند، از پیامدهای تکاملی و عصبی بهتری در سنین مدرسه برخوردار هستند.

محققان استرالیایی 180 نوزادی که قبل از هفته 30 بارداری متولد شده بودند یا وزنی کمتر از 1250 گرم داشتند را مورد مطالعه قرار دادند. داده ها در مورد تغذیه در 28 روز اول زندگی ثبت شد، MRI مغزی در زمان معادل ترم در سن 7 سالگی انجام شد، همچنین آزمون های حرکتی و شناختی در سنین 2 و 7 سالگی انجام شد. هر روز اضافی که یک نوزاد بیش از 50% تغذیه خود را از شیر مادر دریافت می کرد عملکرد او در آزمون های هوشی، ریاضی، حافظه کارکردی  و عملکرد حرکتی در سنین 7 سالگی بهتر بود. افزایش دریافت شیر مادر با افزایشحجم ماده خاکستری در زمان معادل ترم (و نه در 7 سالگی)، همراه بود. محققان می گویند این یافته ها بر دریافت شیر مادر به عنوان تغذیه اصلی برای نوزادان نارس، تأکید دارند.

Journal of Pediatrics July 26,2016.

منبع: نشریه نوین پزشکی- شماره 627- 1 شهریور 95 

شیر مادر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. از مطالب خوبتون بسیارمتشکرم.می خواستم بدونم تو استان آذربایجانغربی شهرستان خوی نمایندگی دارین یانه.چون یه گروهی زدن آدرس هم دادن که نمایندگی فروش محصولات آقای دکترروازاده هست میخواستم مطمین شم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا