تعطیلی شنبه یا شبات؟!

💠 کمیسیون اجتماعی مجلس طرح عجیبی بنام «تعطیلی شنبه بجای ۵ شنبه» را تصویب کرده! طرحی که در دولت روحانی توسط اتاق بازرگانی کلید زده شد و البته سابقه طرح آن در محافل، به دوره هاشمی و حتی رضاشاه نیز می رسد.
💠استدلال کلیشه ای یا بهانه طراحان و مدافعان این طرح، جا نماندن از بازارهای جهانی در تبادلات مالی و تجاری و تبعیت و هماهنگی با سایر کشورهاست!

اما چند سوال در این زمینه وجود دارد:
۱️⃣ اول: مگر پنجشنبه تعطیل است که بازرگانانی که با خارج از کشور تبادل تجاری دارند،عقب بمانند؟! بجز مراکز آموزشی و خدمات داخلی، کدام شرکت های خصوصی یا دولتی تجاری بازرگانی و کدام بانک ها ۵ شنبه تعطیل هستند که کار تبادلات مالی و تجاری زمین بماند؟! دادسراها هم که نقش مهمی در جامعه دارند پنجشنبه ها باز هستند!!

۲️⃣ دوم: چند درصد اقتصاد و تجارت ایران وابسته به تعطیلات است که تعطیلی یا غیرتعطیلی در آن اخلال ایجاد کند؟! بیش از ۶۰ درصد از بخش‌های اقتصادی کشور، کاملا یا تقریبا مستقل از تعطیلات رسمی فعالیت می‌کنند. بخش های مهم تولید و تجارت ایران مثل نفت، کشاورزی، حمل و نقل، مناطق آزاد، گمرکات و.. کاملا مستقل از تعطیلات عمل می کنند و هر نوع تغییر در روزهای تعطیل در روند کاری آنها بی تاثیر است. این یعنی تبادلات تجاری با خارج از کشور حتی در روزهای تعطیل نیز تداوم دارد و بهانه «قطع تجارت به دلیل تعطیلی» صرفا یک بهانه است. اصلا در عصر تجارت الکترونیک، توقف تبادلات تجاری در روزها یا ساعات تعطیلی چقدر معنا پیدا می‌کند؟ ضمن آنکه برای تجارت چه لزومی و چه اصراری بر «تعطیل کردن» است. شنبه تعطیل باشد، کار و تجارت بیشتر است یا تعطیل نباشد؟!

۳️⃣ سوم: کل بازرگانان خارجی کشور چند نفر هستند و چند بنگاه و ارگان درگیر این تبادلات هستند که به‌خاطر آن ها باید تصمیمی برای کل مردم گرفته شود؟ چند درصد جمعیت کشور و اصلا اقتصاد کشور با بازار جهانی تبادل دارد که باید بخاطر گردش کار آن، یک قانون عجیب را بر کل مردم تحمیل کنیم تا سنت هزار ساله صله رحم خانوادگی در عصر و شب پنجشنبه را کنار بگذارند تا آقایان به تجارت برسند؟! اگر بخش بین الملل اقتصاد می خواهد با دنیا مراوده اقتصادی داشته باشد چه ربطی دارد که کل کشور و بخش های غیر اقتصادی تعطیل شود. از سوی دیگر الان که یکشنبه ها، آنها تعطیل هستند و ما باز هستیم تاجران ما چه کار می کنند؟؟!

۴️⃣ چهارم: مگر ما با کشورهای غربی تبادل بانکی و مالی مستقیم داریم که آقایان دلواپس هماهنگی با آنها شده اند. به لطف تحریم های همین کشورها، هر نوع تبادل مالی از ایران به اروپا و امریکا از طریق کشورهای واسط صورت می گیرد، نه مستقیم! سوئیفت آقایان دولت قبل حتی یک بار هم کار نکرد. پس این هم بهانه و دروغ دیگری برای قالب کردن تعطیلی شنبه!

۵️⃣ پنجم: از لحاظ حقوقی: براساس اصل هفدهم (۱۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: «… تعطیل رسمی هفتگی روز جمعه است.»‌ از لحاظ حقوقی و اصولی تعطیلی رسمی هفتگی یک روز است و آن روز فقط جمعه است. اگر مصوبه‌ای از مجلس این روز را جا‌به‌جا نماید یا یک روز تعطیل دیگر را به روز جمعه اضافه کند، این مصوبه صراحتاً خلاف اصل ۱۷ قانون اساسی خواهد بود. و نمایندگان پیگیر این طرح یا به خوبی از قانون اساسی کشور اطلاعی ندارند که شورای نگهبان صراحتا آن را رد می کند، یا اطلاع دارند و صرفا هر چند سال یکبار برای محک زدن افکار عمومی و ملتهب کردن فضای روانی جامعه آن را مطرح می کنند.

۶️⃣ ششم: اصلا کدام بخش خصوصی یا دولتی یا کدام مردم چنین مطالبه مهمی! دارند که مجلس به دنبال تحقق آن است؟! در اوضاعی که مردم درگیر افزایش اجاره بها و تورم روزافزون و رسمی شدن گرانی هستند، در اوضاعی که بنگاه های اقتصادی کشور حتی بنگاه های دولتی خود عامل و مسبب نابسامانی اقتصادی و دلاری شدن اقتصاد هستند، در اوضاعی که هر روز خبر یک اختلاس کلان از فلان کارخانه بزرگ کشور یا شهرداری و شورای شهر فلان شهر به گوش می رسد مهمترین مطالبه مردم از نمایندگان مجلس، قانونگذاری برای بستن راه های نفوذ و فساد و تورم در ساختارهای اقتصادی و سیاسی کشور است. مهمترین مطالبه مردم، تغییر سیستم آموزشی کشور برای کاهش بیکاری فرزندان شان و بهبود وضعیت فرهنگی مملکت است. پس در این اوضاع، چرا باید دغدغه مجلس کشور طرح های درجه صدم و طرح های پرشائبه و مشکوک باشد؟!

۷️⃣ هفتم: اما در باب «هماهنگی با جهان و سایر کشورها»، این مضحک آمیزترین استدلال است. چرا که طبق همین استدلال راه برای سایر هماهنگی ها هم باز می شود. فردا آقایان برای هماهنگی با جهان! آزادی همجنسبازی و سقط جنین و اجرای سند ۲۰۳۰ و تجارت پر سود پورن و فحشا و سایر هماهنگی ها را هم مطالبه خواهند کرد. بالاخره باید هماهنگ شوند دیگر!

و اما شنبه و ما ادراک ما شنبه؟! اما چرا شنبه؟! چرا اصرار بر تعطیلی شنبه! همه می دانیم تعطیلی شنبه یا شبات، مهمترین نشانه یهودیان است. تعطیلی شبات چنان برای یهودیان و جریان صهیونیسم اهمیت دارد که از کل فرامین تورات به همین یک مورد چنان تعصب دارند که خود به طنز می گویند «به خدا ایمان نداریم ولی به شبات پایبندیم». تعطیلی شنبه و دست نزدن به کار در شبات، مهمترین راه شناختن یهودیان مخفی است و البته از مهمترین دغدغه های رژیم صهیونیستی. آنها با تعطیلی شنبه در کشور اسلامی ایران هم کارشان آسانتر می شود و هم به یک پیروزی دینی و سیاسی در مهمترین کشور شیعه دست می یابند.

حال چگونه است نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی که داعیه دار اسلام و پیروی پیامبری هستند که برای عدم تشبه به یهودیان، حتی قبله مسلمانان را تغییر داد، به فکر تشبه به یهودیان و غربی ها در روزهای هفته افتاده اند؟! برخلاف تصور ساده دلانه برخی افراد، تعطیلی شنبه، نه اقدامی اقتصادی، بلکه اقدامی کاملا فرهنگی دینی و هویتی است که در حقیقت تداوم اقدامات حکومت پهلوی برای تغییر تاریخ هجری به شاهنشاهی، تغییر خط و تغییر تقویم و تعطیلات هفتگی است. چنانکه در تمام کشورهای اسلامی دست نشانده انگلستان روز تعطیلی به شنبه و یکشنبه منتقل شد. (و چقدر هم باعث پیشرفت شد!) از بین بردن هویت دینی و مذهبی مردم ایران، در رژیم طاغوت قابل توضیح است ولی اینکه تعطیلی سبت، توسط نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی آن هم مجلسی که مدعی «انقلابی بودن» است، مهر تایید بخورد، متاسفانه بیش از هر چیز نمایانگر نفوذ یهودیان مخفی در راس قوای کشور است. بیش از هر چیز نمایانگر اخلال در قوه شناختی، تصمیم سازی و تصمیم گیری مسئولان کشور است.
آقایان! برای اینکه این کشور اسلامی بماند، برای اینکه ارزش های مقدس اسلامی در این سرزمین زنده باشد، تقریباً سیصد هزار شهید داده ایم، حال برای اینکه یک روز با تحریم کنندگان ایران، مراوده بیشتری داشته باشیم، به سمت یهودی کردن ایران برویم؟! از خود سوال کنید که فردا چگونه پاسخ آن خون های پاک را خواهید داد؟!

آری:
تعطیلی شنبه هنر خط نفوذ است.
تحقیق نمایید نخست، کار که بوده است.
والسلام علیکم و رحمت الله

جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران
دبیرکل
حکیم دکتر حسین روازاده

1011a5d7-50fd-49ff-b2a5-48f316f6e771

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا