طب اسلامی ایرانی برای مهار ویروس کرونا پروتکل درمانی دارد / وزارت بهداشت همکاری نمی کند

محقق و پژوهشگر طب اسلامی ایرانی خبر داد:

طب اسلامی ایرانی برای مهار ویروس کرونا پروتکل درمانی دارد / وزارت بهداشت همکاری نمی کند

خبرنگار سایت رسمی حکیم دکتر روازاده/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی منش گفت: برخی پزشکان دانشگاه علوم پزشکی، به همراه اطباء و حکمای طب اسلامی ایرانی، طی نامه ای پروتکل های درمانی که منجر به درمان ویروس کرونا می شود، به مسئولان وزارت بهداشت ارائه دادند اما متاسفانه به این درخواست ها بی اعتنایی شد.

حجت الاسلام سیدمحمدمهدی حسینی منش، عضو هیأت اندیشه ورز طب اسلامی ایرانی اندیشکده مرکز مدیریت حوزه های علمیه، در گفتگو با سایت رسمی حکیم دکتر روازاده، با اشاره به نامه وزیر بهداشت درخصوص بهره مندی مراکز درمانی از طب سنتی، اظهار داشت: این اقدام هر چند قابل تحسین است اما خیلی مورد توجه قرار نگرفت. از مدت ها قبل بنده با همکاری دکتر فصیحی که فوق تخصص بیماری های عفونی و نوپدید است، و دوستان دیگر همچون دکتر منتظر و دکتر اسماعیلی که فارغ التحصیل دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی هستند، پروتکل درمان بیماران کرونایی را به مسئولان بیمارستان بقیه الله(عج) و دیگر بیمارستان ها ارائه دادیم اما متاسفانه تحت فشار وزارت بهداشت امکان عملی شدن این پروتکل ها میسر نشد.

وی افزود: علاوه بر این افراد که خودشان از دانش اموختگان دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند دیگر اطباء و حکمای طب اسلامی ایرانی هم پروتکل های درمانی که منجر به درمان ویروس کرونا می شد را به مسئولان وزارت بهداشت ارائه دادند اما متاسفانه به این درخواست ها بی اعتنایی شد و امیدواریم با پیگیری وزیر بهداشت اقدامی موثر در این راستا انجام شود.

عضو هیأت اندیشه ورز طب اسلامی ایرانی حوزه های علمیه ادامه داد: همه افرادی که با پروتکل درمانی طب سنتی یا طب اسلامی ایرانی در درمان کرونا مخالفت می کنند قطعا موثر بودن این داروها را مسلّم می دانند! و خودشان هم به این مسئله واقف هستند که طی سال های اخیر مردم نسبت به درمان امراض با دواهای گیاهی اطمینان پیدا کرده اند و تمایل ندارند برخی داروهای شیمیایی را در درمان برخی بیماری ها که عوارض جبران ناپذیری دارد استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و دست برتر طب سنتی و به تعبیری طب اسلامی ایرانی در درمان این ویروس، می توانستیم جایگاه این طب را در جامعه تقویت و تثبیت کنیم و همین امر موجب کارشکنی برخی منفعت طلب ها شده است زیرا با اثبات توانمندی طب اسلامی ایرانی، اقبال مردم به سمت درمان در بیمارستان ها کمتر می شود.

حجت الاسلام حسینی منش با اشاره به موثر بودن پروتکل درمانی طب اسلامی ایرانی در درمان ویروس کرونا، ابراز داشت: راهکارهایی که در این پروتکل ها وجود دارد موجب بهبودی ده ها نفر از بیماران کرونایی در عرض 3 روز شده است و بعد از درمان همه این بیماران به زندگی عادی خود برگشته اند.

وی با بیان این که ما باید طب به معنای صحت را، در جامعه رواج دهیم، گفت: آنچه که بنده در طول ۳۰ سال تحقیق و پژوهش در موضوع طب سنتی یا اسلامی و پزشکی مدرن داشتم، معتقدم اسلام در بحث صحت حرف برای گفتن دارد، یعنی زندگی طیّب، و این شامل دستوراتی از ائمه اطهار(علیهم السلام) است که به وفور درباره مباحث صحت و تغذیه روایاتی بیان شده است.

حجت الاسلام حسینی منش تصریح کرد: این روایات آن قدر وفور دارد که به نظر بنده هر فردی این دستورات را که عمدتا شامل توصیه های بهداشت و روان و نیز مباحث دیگر سلامت مثل نوع خوابیدن، پوشاک، استحمام کردن، تغذیه و… است را رعایت کند، بنده مؤمن جز قضا و قدر، آزمایش الهی و مکافات الهی، حق مریض شدن ندارد.

محقق و پژوهشگر طب اسلامی ایرانی در ادامه با بیان اینکه حوزه های علمیه همواره مدافع حقوق مردم است، گفت: امیدواریم وزارت بهداشت در برابر پروتکل های درمانی ارائه شده مقاومت نکند و از آن برای درمان بیماران کرونایی استفاده کند همچنانکه ما این پروتکل درمانی را برای طلاب جهادی که این روزها در حال ارائه خدمت هستند، پیشنهاد داده ایم تا در روند خدمت رسانی از آسیب های این بیماری مصون بمانند.

 

حجت الاسلام حسینی در پایان با اشاره به ویژگی های ویروس کرونا، افزود: اخیرا یک خانم دکتری به مردم توصیه می کرد برای تقویت سیستم ایمنی بدن ماهی استفاده کنید! در حالی که ماهی سرد است و ویروس کرونا هم سردی و سرما دوست است و به شدت برای بیماران کرونایی و حتی افراد عادی در شرایط فعلی مضر است زیرا کرونا در بدن فرد مبتلا با ایجاد سردی موجب انسداد ریه ها می شود، و در این شرایط باید غذاهایی که طبع شان گرم، کمی تند و روان باشد، مصرف کرد. این در صورتی است که ماهی طبیعی  دریایی باشد در حالی که ماهی های موجود در بازار همگی دستکاری ژنتیکی می باشند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا