پیشگیری و درمان سنگ کلیه

♦️ پیشگیری و درمان سنگ کلیه
.
امروزه افراد زیادی مبتلا به سنگ کلیه هستند. در روایات علل مختلفی برای سنگ کلیه و سنگ مثانه بیان شده است. عواملی مانند نگهداشتن ادرار و عدم دفع آن، ادرار نکردن بعد از خروج منی، عدم تخلی صحیح و … . همچنین مصرف آب دارای املاح بالا و آهک مانند آب شهر مشهد و قم، مصرف قرص‌های کلسیم، مصرف بیش از حد شیر و لبنیات و … عوامل مهم در تشکیل سنگ کلیه است.
در طب جدید سنگ کلیه اگر بزرگ و شاخ‌ دار باشد عمل جراحی توصیه می‌شود. در طب اسلامی درمان سنگ بسیار راحت است.
.
?? درمان‌های سنگ کلیه عبارتند از:
.
▫️ 1- خربزه
.
? امام صادق علیه السلام می‌فرماید:
«خربزه بخورید که در آن ده خاصیت وجود دارد: … مثانه را شست و شو می‌دهد، ادرار آور است.»
و در حدیث دیگر آمده است:
«سنگ مثانه را آب می‌کند.»
“روضه الواعظین، فتال نیشابوری، ص311”
.
?? هر آنچه که ادرار آور و شست و شو دهنده مثانه باشد، برای سنگ کلیه نیز قطعا مفید است.
.
▫️ 2- داروی جامع امام رضا علیه السلام همراه با آب ترب پخته و آب سداب.
تاثیر این دارو در درمان سنگ کلیه معجزه است و بارها دیده‌ایم که بیماران با استفاده از این دارو به مدت حداکثر چهار روز به طور کامل درمان شده‌اند.
استفاده از این دارو به این صورت است که باید یک مرحله داروی جامع امام رضا علیه السلام به اندازه یک نخود همراه با یک لیوان آب ترب پخته شده به مدت دو شب میل شود. بعد از آن داروی جامع با یک لیوان آب سداب در دو شب میل شود.
بهتر است ترب سیاه باشد و اگر نبود ترب سفید و اگر نبود تربچه. ترب‌ها باید مانند شلغم با آب کم پخته شوند و سپس آن‌ها را فشرده و آب آن‌ها گرفت. برای تهیه آب سداب مقدار سه تا چهار قاشق غذاخوری گیاه سداب را در دو لیوان آب بجوشانید و هنگامی که یک لیوان باقیماند تفاله آن‌ را دور بریزید و آب آن را با داروی جامع میل نمایید.

کدمطلب:‍98022520


پیشگیری و درمان سنگ کلیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا