دستورات حفظ سلامتی افراد با مزاج سرد و خشک

استفاده مداوم از رایانه و تلویزیون «سودا» را افزایش می دهد.

افرادی که مزاج سرد و خشک دارند، دارای پوست خشک بوده و باید پوست خود را با روغن زیتون یا روغن کنجد چرب کنند؛ استفاده مداوم از رایانه و زیاد تماشا کردن تلویزیون، «سودا» را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در مبانی که کلیات طب سنتی ایران برای هر مزاج تدابیر خاص بیان شده است.

افرادی که مزاج سرد و خشک دارند، دارای پوست خشک بوده و باید پوست خود را با روغن زیتون یا روغن کنجد چرب کنند مخصوصاً بعد از استحمام چرا که مانع خشکی بیش از حد پوست می شود.

10 الی 15 دقیقه پیاده روی بعد از شام برای افراد دارای مزاج سرد و خشک مفید است؛ افراد با مزاج سرد و خشک، هویج و آب سیب را فراموش نکنند چرا که مانع غلبه خشکی در بدن می شود.

حمام کردن با آب ولرم و ماساژ بدن با روغنهای مناسب مثل روغن بادام شیرین برای افراد با مزاج سرد و خشک مفید است، ورزش های سبک مانند پیاده روی نیز مناسب است همچنین سفرهای کوتاه به خصوص به مناطق مرطوب و معتدل توصیه می شود.

دستور تنفس طبی را صبح زود و بعد از ظهرها انجام دهند، این افراد حداقل به 5 تا 6 ساعت خواب نیاز دارند، خوابیدن طی روز برای آنها مضر است، از هوای سرد و خشک مثل هوای پاییز، محیط و فعالیتهایی که موجب افزایش سردی و خشکی می شوند، خودداری کنند.

افراد با مزاج سرد و خشک از بی خوابی و کم خوابی خودداری کنند، استفاده مداوم از رایانه و زیاد تماشا کردن تلویزیون، سودا را افزایش می دهد.

 

 منبع: دو ماهنامه عسل درمانی- شماره 18- فروردین و اردیبهشت 1396 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا