خواص بی نظیر کدو (قسمت دوم)

خواص بی نظیر کدو ( قسمت دوم )
گوشت کدو را بکوبید آب کدو را بگیرید و ربع آن آب را‌ روغن ارده کنجد‌ بریزید سپس بجوشانید تا آب تمام شود و روغن بماند طبیعتش سرد و تر است و مرطوب کننده‌ی بدن، روغن را به بدن بمالید تا بدنتان رطوبت دار شود.
برای تب حاصل از ناراحتی، مالیخولیا، حرارت، یبوست که ناشی از ضعف دِماغ (مغز) باشد و تشنج خشک، همین‌طور سرفه‌ی حارّ و نرم کردن غدد بسیار مفید است.
کدو با تمر هندی و شکر برای اخراج صفرای سوخته و حرارت دماغ و وسواس و جنون و رمد یعنی درد چشم و درد سر، که از بخارات حار و تنقیه‌ی مواد گرده (یعنی پاک کردن کلیه از اخلاط فاسد و روده) مفید است مقدار خوراک کدوی نامبرده تقریبا ۲۰۰ گرم است.
چون در زمان سابق که کتاب های طبی نوشته شده و در سابق این قند و شکر و دار نبود و همان شکر این بود مقصود از باغ بزرگ دنیا در نوشتن شکر همان شکر نِی بوده است لیکن حالی دشمن دایره را بر ما زیر نموده و شکر بدون زهر نداریم. در هر چیزی که شکر لازم دارد از قبیل مربا و غیره به شکر شیره انگور یا شکر سرخ مصرف کنید برای شیرینی غذا ها و غیره.

منبع: دقائق‌العلاج
گردآورنده: یکی از حامیان احیای سلامت

کد مطلب: H96100802

خواص بی نظیر کدو (قسمت دوم)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا