خرمالو، میوه‌ جادویی پاییز

خرمالو و قسمت‌های مختلف این میوه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و عارضه‌ها مفید است.
میوه نارس خرمالو به دلیل خاصیت قابض و جمع‌کننده‌ای که دارد برای درمان بیماری‌های گوارشی، اسهال خونی طولانی و مزمن، هضم غذا، سیستم تنفسی، نرم‌کردن سینه و گلو، برخی آسم‌ها، سلامت دهان و لثه‌ها مفید است.
میوه خرمالو برای درمان سکسکه هم مفید است. میوه رسیده آن خاصیت ملینی دارد و حالت پخته آن به عنوان مرهم نرم‌کننده دستگاه گوارش و رفع‌کننده یبوست است. برگ‌های خرمالو به صورت جوشانده برای درمان تب و سرفه بسیار مفید است و می‌توان به عنوان یک تب‌بر طبیعی از آن استفاده کرد. گل میوه خرمالو به صورت دم کرده بهترین دارو برای درمان بیماری‌های معده و عارضه‌های تهوع و استفراغ است. پوست درخت و چوب خرمالو نیز به دلیل خاصیت قابض آن اگر جوشانده و صاف شود، به عنوان مرهمی موضعی برای درمان زخم‌ها خواهد بود.
خرمالوی نارس درمانی برای عارضه‌های لثه و التهاب و خونریزی‌های آن است زیرا خرمالو به دلیل خاصیت جمع‌کننده‌ای که دارد لثه را سفت و محکم می‌کند.

یک دیدگاه

  1. جهت کنترل قند خون 1 – بادام تلخ 2 – دم کرده گیاهان تلخ مزه 3 – هر روز باید مصرف شوند
    مادر بنده قند خون 350 داشت که دکتر تزریق انسولین را تجویز کرد ولی ما به دلیل عوارض مصرف انسولین به درمان گیاهی روی آوردیم که خدارا شکر جواب گرفتیم الان قند 100-150 شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا