حذف یا کاهش مصرف نمک طبیعی باعث ابتلا به بیماریهای قلبی و کلیوی

حذف “نمک طعام” از رژیم غذایی روزانه باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی و کلیوی!!

بر اساس تحقیقات مرکز “سنت لوک” که مرکز تخصصی تحقیقات قلب و گردش خون در آمریکاست، کاهش مصرف نمک طبیعی(و نه نمک تصفیه شده یددار) در وعده‌های غذایی عوارض جانبی زیادی دارد که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد و منجر به افزایش ضربان قلب می‌شود.

از دیگر عوارض مصرف کمتر از میزان نرمال نمک طبیعی، به خطر افتادن عملکرد کلیه‌ها، غیرفعال شدن غدد تیروئید، افزایش کلسترول در بدن و عاملی خطرناک برای دیابت است.

رژیم غذایی کم‌‌نمک باعث کاهش نیاز جنسی انسان می‌شود، احتمال بارداری را کاهش می‌دهد و بر وزن نوزادان هنگام تولد تأثیر منفی می‌گذارد.

مطالعات بالینی نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی کم‌نمک می‌توانند خطر اختلال در نعوظ، خستگی و کاهش سن باروری زنان را افزایش دهند.

مصرف حداقلی نمک می‌تواند تغییراتی را در بدن ایجاد کند که منجر به مقاومت به انسولین، افزایش میل به قند، اشتهای خارج از کنترل و در نهایت گرسنگی داخلی می‌شود که بعضاً به‌عنوان “نیمه گرسنگی سلولی پنهان” شناخته شده و باعث افزایش وزن افراد می‌شود.

 

منبع:  خبرگزاری تسنیم   

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا