مصرف خوراکی خطرناک سفره افطار را فراموش کنید

رئیس صنایع غذایی ایران با اشاره به روش‌های غیربهداشتی تهیه شیرینی معروف ماه رمضانی، جایگزین‌های طبیعی برای آن توصیه کرد.

در ماه رمضان میل روزه‌داران در وعده افطار به غذاهای شیرین بیشتر می شود و این موضوع به دلیل کاهش میزان قند خون در زمان  روزه‌داری است به همین دلیل در سفره‌های افطار زولبیا و بامیه بیشتر از سایر اوقات سال دیده می شود.

وی ادامه داد:  زولبیا و بامیه از مقدار زیادی  شکر و چربی تهیه می شود به همین دلیل همه پزشکان و متخصصان تغذیه مصرف آن را تا حد امکان  حتی در هنگام افطار منع می‌کنند.

روش های نامناسب تهیه زولبیا و بامیه

عزیزی در ادامه با اشاره به اینکه زولبیا بامیه معمولا از روغن‌های خوب تهیه نمی‌شود، افزود: این شیرینی  معمولا با روغن‌های چندبار مصرف و سیاه سرخ می‌شود و همین مسئله می‌تواند برضرر و زیان این خوراکی ماه رمضانی  بیفزاید.

وی تاکید کرد: بهتر است به جای مصرف زولبیا بامیه در هنگام افطار از خرما، توت خشک و کشمش برای بالا بردن سطح قند بدن استفاده شود تا سلامت بدن حفظ شود.

عزیزی اظهار کرد: مصرف زیاد زولبیا و بامیه به دلیل میزان شکر بالای آن باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی از جمله دیابت و بیماری های قلبی و عروقی در آینده‌ای نزدیک می‌شود و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که مواد طبیعی را جایگزین این شیرینی پرچرب کنند.

وی یادآور شد: افراد برای بالا بردن قند خون خود در وعده افطار می‌توانند ازنوشیدنی‌هایی حاوی آب‌لیمو و عسل طبیعی استفاده کنند.

منبع: خبرنگاران جوان

کدمطلب: Kh97031101

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا