نامه‌ای که بی‌جواب ماند!

«تهران نیوز» گزارش می‌دهد؛ حسین روازاده در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت خواهان آن شده بود تا تحقیقات پیرامون تأثیر بخور جوش شیرین در پیشگیری و درمان کرونا آغاز شود ولی این نامه به مانند بسیاری از درخواست‌های اطبای طب سنتی و دست اندرکاران این حوزه برای حمایت وزارت بهداشت از فعالیت آن‌ها در زمینه مقابله با کرونا بی‌جواب ماند!

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، حسین روازاده در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت خواهان آن شده بود تا تحقیقات پیرامون تأثیر بخور جوش شیرین در پیشگیری و درمان کرونا آغاز شود ولی این نامه به مانند بسیاری از درخواست‌های اطبای طب سنتی و دست اندرکاران این حوزه برای حمایت وزارت بهداشت از فعالیت آن‌ها در زمینه مقابله با کرونا بی‌جواب ماند!

حکیم روازاده؛ از پژوهشگران طب سنتی و دارای مدرک پزشکی از دانشگاه تهران، از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا در تحقیقات خود به روشی برای پیشگیری و درمان کرونا دست پیدا کرد. وی با استفاده از تجربیاتی که در سال‌های گذشته برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی به کار می‌برد، از ماده معجزه‌گر جوش شیرین برای پیشگیری از کرونا استفاده کرد.

پس از مشاهده تأثیرگذاری بخور جوش شیرین بر بیماران مبتلا به کرونا و درمان آن‌ها، دکتر روازاده با قاطعیت بیشتری نسبت به بکارگیری و توصیه آن برای پیشگیری و درمان کرونا همت گمارد. مطالعات علمی و تحقیقات عملی پیرامون بخور جوش شیرین در چند هفته نخست شیوع کرونا با جدیت و در مناطق مختلف پیگیری و در نهایت حکیم روازاده آن را به‌عنوان روش قطعی در درمان و پیشگیری کرونا ثبت کرد. وی آزمایش‌های تکمیلی را در یک مرکز خارج از کشور نیز به ثبت رساند.

نکته قابل توجه در استفاده از بخور جوش شیرین برای درمان کرونا، مقالات علمی – پژوهشی به چاپ رسیده در مجلات معتبر علمی – پزشکی بین المللی است که دکتر روازاده هر هفته متن اصلی انگلیسی و ترجمه دقیق یک مقاله را در سایت (www.ravazadeh.com) خود منتشر می‌کند. در این مقالات این روش برای درمان کرونا بر روی برخی بیماران به کار گرفته شده و نتایج عینی آن بیان شده است. برخی از مطالعات تاریخی در زمان فراگیری آنفولانزای اسپانیایی نشان می‌دهد یکی از روش‌ها برای درمان، بخور جوش شیرین بوده است.

جوش شیرین در طب قدیم ایران برای درمان بسیاری از بیماری‌های ریوی و عفونتی به کار گرفته می‌شد. به نام‌های بورق خبازان یا جوهر شیرین یا جوش شیرین یا نطرون و نهکولیت در منابع مکتوب آمده است و متأسفانه با ورود پزشکی نوین توسط عوامل بیگانه به ایران، منکوب کردن روش های سنتی در دستور کار قرار گرفت. جایی که باید دو طب در تکمیل یکدیگر به کار گرفته می شدند، مستشاران خارجی، حذف و نابودی طب ایرانی را اجرایی کردند و با ممنوعیت روش‌های درمانی طب سنتی توسط رضاشاه پهلوی روبرو شدیم. دوره پهلوی‌ها یکی از بدترین دوره‌ها در نابودی تمام و کمال طب ایرانی بود. در چنین دشمنی با طب ایرانی باید ریشه‌هایی جست که این طب بتواند با رونق و احیای دوباره اش، سبک زندگی ایرانی – اسلامی را به بهترین نحو در مجاری زندگی مردم کشور و تمام دنیا جاری و ساری کند.

به هر حال یکی از اخباری که در زمان شیوع کرونا در جهان شنیده شد، استفاده چین از طب سنتی کشورش در کنار طب نوین برای درمان و پیشگیری از کرونا بود. به گفته مقامات این کشور بیش از ۸۰ درصد از درمان شدگان کرونا در چین از ترکیب طب سنتی و نوین بهره برده‌اند. چگونه است در ایران که خود گنجینه بی‌نظیر و بی‌مانند در حوزه طب دارد، هیچ تلاشی برای استفاده از این گنجینه در درمان و پیشگیری از کرونا از سوی وزارت بهداشت به عنوان متولی این عرصه صورت نگرفته است؟

اطبا و حکمای طب ایرانی در ماه‌های گذشته روش‌های پیشگیری و درمان کرونا را عرضه کرده‌اند و یکی از این روش‌ها، بخور جوش شیرین است. دکتر روازاده از وزیر بهداشت و سایر بخش‌های درمانی درخواست کرد که بر روی این روش تحقیق و مطالعه کنند و در صورت دیدن اثرات مثبت، برای درمان و پیشگیری از کرونا به کار گرفته شود. وی این بحث را زمانی مطرح کرده که روزانه تعداد زیادی از خانواده‌های هموطن به خاطر از دست دادن عزیزانشان بر اثر کرونا داغدار می‌شوند و تاکنون یک روش قطعی در درمان به کار گرفته نشده است. حتی مطالعات برای واکسن کرونا به پایان نرسیده و به بیان سازمان بهداشت جهانی واکسیناسیون جمعیت همه کشورها چند سال به طول خواهد انجامید.

بنابراین کرونا تا چه زمانی قرار است قربانی بگیرید، در حالیکه یکی از روش های درمان یعنی بخور جوش شیرین در دسترس است و احیاگر این روش حاضر شده تا این تجربه را در اختیار کارشناسان قرار داده و پس از انجام آزمایشات و تحقیقات سازمان‌ها و کارشناسان و یقین از تأثیرگذاری این روش، برای عموم مردم و از طریق مجاری رسمی به کار گفته شود. دکتر روازاده معتقد است با بخور جوش شیرین، کرونا به سرعت شکست خواهد خورد و از مملکت رخت برخواهد بست. حال این آزمون در برابر وزیر بهداشت قرار گرفته تا یک تیم مستقل و بی طرف را برای آغاز تحقیقات مأمور کند و به جای مماشات و منکوب کردن طب سنتی از سوی وزارتخانه، از یک داروی بی خطر برای درمان و پیشگیری استفاده شود. چین از طب سنتی نهایت استفاده را برد، چرا ایران از طب سنتی خود استفاده نمی‌کند؟ وزیر بهداشت حداقل می‌توانست نامه دکتر روازاده و دهها نامه دیگر که از سوی دلسوزان برای مقابله با کرونا نگاشته شده را پاسخ دهد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا