اختصاص ارز یارانه‌ای برای واردات گوشت کمک به کشاورزان خارجی است

دبیر کانون کشاورزی جمنا گفت: معتقدم ارز یارانه‌ای برای واردات گوشت و نهاده‌های دامی، به جای تولیدکنندگان داخلی از کشاورزان خارجی حمایت می‌کند.

هوشنگ محمّدی، دبیر کانون کشاورزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس بیانیه گام دوم انقلاب را انتقال تجربیات و مسئولیت ها به نسل جوان دانست و گفت: وظیفه همه آحاد جامعه علی‌الخصوص نخبگان سیاسی برای عمل به این بیانیه ضروری است.

محمدی، سازماندهی نیروهای انقلاب در راستای بیانیه گام دوم انقلاب را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و گفت: سپردن انقلاب به نیروهای متعهد و متخصص انقلابی در گام دوم، هدف مهم واساسی بیانیه مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: با نگاه ویژه مقام معظّم رهبری به جوانان که در انتصابات اخیر ایشان در مسولیت های حساس کشوری و استانی کاملاً روشن شده، جوانان جایگاه خاصی در گام دوم انقلاب دارند.

دبیر کانون کشاورزی جمنا با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم گفت: اطمینان داریم با همت نیروهای انقلابی اکثریت مجلس یازدهم را جوانان تشکیل خواهند داد.

نوشته های مشابه

محمّدی در ادامه، سیاست دولت در اختصاص ارز ترجیحی واردات بخش کشاورزی را باعث عدم رونق تولید در بخش کشاورزی دانست و گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، دولت می‌تواند به‌جای تسهیل واردات با انواع سیاست‌های حمایتی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند.

وی افزود: معتقدم ارز یارانه‌ای برای واردات گوشت و نهاده‌های دامی، به جای تولیدکنندگان داخلی از کشاورزان خارجی حمایت می‌کند.

عضو جمنا با بیان اینکه دولت با توجه به شرایط پیش‌آمده، بایستی کمک‌های مالی خود را به تولیدکنندگان داخلی اختصاص دهد تا ضرر آن‌ها جبران شود، گفت: با این کار، علاوه بر حفظ توان تولیدات کشاورزی و رقابت دربازارهای جهانی، رشد اقتصادی وحفظ اشتغال و امنیت غذایی تضمین می‌شود.

محمّدی ادامه داد: ادامه سیاست‌هایی نظیر تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات اقلام اساسی که مشابه آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود، موجب متضرر شدن تولیدکنندگان داخلی شده و درصورت عدم‌ اصلاح رویکرددولت، خطر از بین رفتن توان تولید بخش کشاورزی و وابستگی همیشگی به کشورهای خارجی در این حوزه دور از ذهن نیست.

منبع:  خبرگزاری فارس

کدمطلب:M97122504_


 اختصاص ارز یارانه‌ای برای واردات گوشت کمک به کشاورزان خارجی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا