خواندن کتاب طول عمر را افزایش می دهد!

مطالعات نشان می دهد خواندن کتاب طول عمر را افزایش می دهد و هر چه افراد کتاب بیشتری بخوانند، بیشتر از این مزیت بهره مند می شوند. افرادی که حداقل 30 دقیقه در روز کتاب می خوانند، دو سال بیشتر عمر می کنند.

Social Science & Medicine, July 18,2016

منبع: نشریه نوین پزشکی- شماره 627- 1 شهریور 95 

***************************************

از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب خوانی:

لزوم آشنایی با کتاب

من می بینم که متأسفانه در جامعه ی ما، آن مقداری که شأن این جامعه اقتضا می کند، کتاب رواج ندارد. بله، اگر ما یک جامعه ی بی تاریخ بودیم، جامعه ای بودیم که گذشته ای ندارد، فرهنگی ندارد، کسان بامعرفت و برجسته ای از لحاظ فرهنگی ندارد، انسان های بااستعداد و فهیم و دارای بینش و طرز فکر بالا ندارد ـ مثل بعضی از جوامع گوناگونی که در گوشه و کنار دنیا هستند ـ می گفتیم که بی رغبتی ما به کتاب قابل توجیه است؛ اما جامعه ی ما با این همه انسان های فرهنگی برجسته، والا، اساتید، مؤلفان، آشنایان با کتاب، شعرا، نویسندگان، علمای بزرگ، دانشگاهیان برجسته، چرا باید در انس با کتاب این طور باشد؟ سابقه ی فرهنگی و تاریخی ما خیلی زیاد است. جامعه ی ما اساساً یک جامعه ی پخته و بالغ شده است؛ یک جامعه ی ابتدایی و بدوی نیست. مردم ما باید بیش از این با کتاب آشنا باشند.

کتاب و خانواده

همه ی افراد خانه ی ما تقریباً ـ یعنی شاید بگویم هیچ استثنایی ندارد ـ شب همیشه در حال مطالعه خوابشان می برد. خود من هم همین طورم؛ نه این که وسط مطالعه خوابم ببرد؛ مطالعه می کنم، تا خوابم می آید؛ کتاب را می گذارم و می خوابم. همه ی افراد خانه ی ما همین طورند؛ یعنی وقتی که می خواهند بخوابند، حتماً یک کتاب پهلوی دستشان است. من فکر می کنم که همه ی خانواده های ایرانی باید این طوری باشند؛ من توقعم این است.

 

ketab-telegram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا