نکته های شنیدنی: بزرگی سر کودکان

#بزرگی_سر_کودکان

?کودکان بیمار با سر بزرگ به دنیا می آیند وپس از تولد به تدریج سر بزرگتر از حالت معمولی می شود و کودکی را دیدم که سر او به صورت طولی بزرگ شده بود وسر او تا حدی بزرگ شده بود که حمل سر توسط گردن و بدن کودک دشوار شده بود.

بررگی سر ادامه یافته تا مرگ کودک متوقف نمی شود.

بزرگی سر زمانی عارض می شود که بادی در استخوان سر پخش شود ویا این که ترشحات آبکی در داخل جمجمه تجمع کند وراه خروجی نداشته باشد.

✳برای درمان بزرگی سر باید نخست تنقیه سر،زن شیر ده را با مسهلات ویا ایاراجات نمود وسپس دستور داد تا از خوردن غذای باد آور وترشحات غلیظ خودداری کند.ان گاه باید به درمان کودک پرداخت وبه او داروهایی نظیر روغن بادام تلخ ویا روغن یانسون داد و یا بهتر است که روغن سنبل رومی ویا محلول سماق به او داد چون بهبود یابد ،بدبن درمان اکتفا شود

اگر درمان نشود باید گیاه نی را گرفته وان را همراه با پوستش  کوبیده واز ان نوعی مرهم ساخت وسپس آن را با اندکی کندر مخلوط کرده وسپس موهای سر را ترشیده وان را بر تمامی نواحی سر مالیده وبرای چند روز بدین حال رها کرد.این درمان سر را سفت کرد وبه حال اعتدال در اورد.

پی نوشت:

ایارج:دوایی است مرکب ،مسهل و منقی دماغ

یانسون شکل عامیانه انیسون

منبع: رساله پزشکی کودکان، ترجمه دکتر احسان مقدس، ص۳۳-۳۴

کد مطلب: 960930  7pc

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا