رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت: تولید لامپهای کم مصرف جیوه ای باید متوقف شود

خسرو صادق نیت روز سه شنبه 17 آذر ماه 1394 در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: لامپهای کم مصرف جیوه ای، لامپهایی هستند که بیشترین تعداد تولید و مصرف را در کشور دارند،اشکال این لامپها این است که اگر در آنها شکستگی ایجاد شود، گاز جیوه متصاعد می کنند که خطرناک است.

sadegh niyat
وی گفت: گاز جیوه متصاعد شده از این لامپها هنگام شکستگی، از طریق لوله های تنفسی در بدن جذب می شوند و می توانند روی سیستم عصبی تاثیر منفی بگذارند.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اضافه کرد: با توجه به خطرات این نوع لامپها برای سلامت مردم، توصیه وزارت بهداشت این است که تولید آنها در کشور متوقف شود.

برای شنیدن خبر مضرات لامپ کم مصرف در اخبار شبانگاهی ساعت 22 روز 17 آذر 94

بر روی لینک زیر کلیک نمایید

video_2015-12-11_08-42-38

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام توصیه به چه درد می خورد اگر خودشان ذی نفع نیستند دستور منع تولید و مصرف بدهند.یا شجاعانه پای حرفشان و نیتشان بایستند یا اظهار نظر خشک و خالی و بدون عمل به درد مردم و آیندگان نمی خورد.

  2. با سلام و سپاس از اینکه همیشه در کمین هستید تا گندکاریهای آقایان بهداشتی! را پوشش خبری دهید. پرسشی که اینجا پیش می آید این است که از کجا بدانیم که لامپهای رشته ای قدیمی هم خطرناک نباشد و زیانهایش در آینده گفته نشود؟ چون آن لامپها نیز از غرب آمده است.

    1. با سلام و احترام
      خیالتان راحت باشد، اختراع لامپهای رشته ای بر مبنای ایجاد نور بوده نه مانند لامپهای کم مصرف که بر مبنای ایجاد بیماری آنرا اختراع و به مردم توصیه می کنند.
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا