تجربه های مردمی؛ تاثیر حجامت بر رفع خارش و جوش

من و همسرم هر دو فيلمسازيم
تو اين ماه شوهرم بدليل مشغله فشرده كاري تهران بود و من به همراه دو پسرم شب يلدا شمال خونه مادرم بوديم اون شب تا صبح پسر دوساله ام نخوابيد و بيقراري ميكرد و هي ميگفت دست و پاهاش ميخاره كمي هم تب داشت.
فرداي اون شب پسرم تبش شديد شد و شب هنگام هم دوباره شروع به بيقراري كرد و هي ميگفت دست و پاهاش ميخاره.
من ساعت نه شب بچه رو به درمانگاه تخصصي اطفال بردم و سينه بچه رو به دكتر نشون دادم كه پراز جوشهاي ريز زيرپوستي شده بود دكتر سريعا هيدروكسي زين و يه آمپول بتامتازون تجويز كرد و چرك خشك كن قوي آزيروسين داد ما به خونه اومديم ولي دريغ از تسكين درد و خارش بچه،
داروها بي اثر بودن و تازه وضع وخيم تر هم شده بود جوشهاي زيرپوستي روي سينه محو شدن اما تموم سردستها و پاها، جوش برجسته زدن وحتي روي باسن بچه يه سطح برجسته و قرمز و متورم و كهيري به وجوداومده بود البته اصلا بچه در مورد زخم باسنش هيچ عكس العملي نداشت حتي سوزش و خارش نداشت ولي همچنان از خارش دست و پا گريه ميكرد.
فرداش به تهران برگشتيم كه توراه متوجه شدم پسر چهارسال و نيمه من هم همين بيماري رو داره ميگيره و دستها و پاهاش جوش زده و بجاي باسنش جوشهاي چركي روي رانش پيدا شده و حتي سر مقعد اون هم زده ودستشويي رفتن براش سخت شده
شب به تهران رسيديم و تا صبح اين دو بچه نخوابيدن و بيقرار و شاكي از خارشهاي تنشون بودند داروهايي هم كه دكتر شمال داده بود كاملا بي اثر بودضمنا پسربزرگم هم تب كرد.
صبح زود بچه هارو به دكتر متخصص اطفال بردم
دكتر با ديدن پسر كوچيكم تشخيص اصل بيماري رو داد و بعد با ديدن باسنش مشكوك شد و گفت سريع به دكتر پوست، باسن كودك رو نشون بدم و جواب تشخيص رو بهش برسونم.
منم بعد از رفتن پيش متخصص پوست جواب رو به دكتر رسوندم.حتي دكتر پوست داروهايي رو براي بچه كوچيكم داد.
بالاخره پيش دكتر اطفال برگشتم و نتيجه رو به او دادم،
به من گفت كه حدسش درست بوده و سرگلوي بچه ها رو هم به من نشون داد و گفت كه هردوي اونها بيماري ويروسي واگيردار بنام بيماري دهان و دست و پا رو گرفتن ولي پسر كوچيكم علاوه بر اين بيماري حساسيت پوستي كه حتما بخاطر فسنجان شب يلدا بوده رو هم گرفته و او كهيرهاي چركي روي باسنش زده كه خارش نداره.
دكتر اطفال دو پماد و شربت پرومتازين داد و بعد شربت گران قيمتي هم تجريز كرد بنام زينك و گفت كه عوارض اين بيماري ويروسي كه يك هفته و نيم طول ميكشه اينه كه ناخنهاي بچه ها هم بعد از دوره بيماري ممكنه از بيخ بيفته و اين شربت رو بايد مصرف كرد تا احتمالش كم بشه.
بعد از مصرف داروها اون شب تا صبح هيچ بهبودي و تاثيري در روند بيماري بچه ها حاصل نشد و حتي جوشها بيشتر و حتي زخم روي باسن چركي تر و متورم وپخش تر شد پمادها اصلا تاثيري بركم كردن خارش نداشتند حتي پماد دكتر پوست هم بي تاثير بود.
بالاخره به ياد دكتر روازاده افتادم و از اونجا كه با ايشون گهگاهي بابت پروژه كاري تماس داشتم ساعت يازده شب سوم دي تماس گرفتم و تموم نشانه ها رو گفتم ايشون فقط گفتن كه بخاطر خارش از هر نوعي فرقي نداره، فردا بايد حتما بچه ها حجامت بشن و ضماد دست سازي براي من تهيه ميكنن كه من فردا برم و ازشون دريافت كنم.
دوشنبه چهارم دي ماه به منزل دكتر روازاده رفتم و با دستور ايشون سريع بچه ها را حجامت بردم و ضماد رو گرفتم و به منزل كه رسيدم ساعت چهار عصر بود پسر كوچيكم برر خلاف صبح اينقدر جوش پاهاش برجسته و زياد بود كه از درد راه نميرفت ولي عصر كه به منزل رسيدم ديگه بيقرار نبودن و ضماد رو مصرف كردم تا ساعت ده شب دوبار ضماد رو به زخمها و جوشها ماليده بودم عجيب بود كه جوشهاي برجسته به داخل پوست رفته بودن و زيرپوستي شدن پانسمانهاي حجامت رو عوض كردم وهردو بعد از مدتها شب به راحتي خوابيدن منم از فرصت استفاده كردم و در خواب عميق كه بودن باز هم ضماد رو به اطراف لب و دست و پاهاشون ماليدم
عجيب تر اينكه بثورات چركي روي باسن انگار به سطح كشيده شدن و اصلا نبودن
صبح روز سه شنبه ٥دي ماه هم دكتر روازاده عزيز پيگير حال بچه ها شدن و برام تماس گرفتن و حتي گفتند كه اين ضماد هر نوع جوش و زخم و بثورات جلدي پوست رو و حتي بيماري جذام رو درمان ميكنه!!!!!!
من ساعت ده كه در حال تعويض پوشك پسر كوچيكم بودم فهميدم كه سطح باسن صاف صاف شده و فقط قرمزي سطح پوست رو ميشد ديد و جوشهاي پسر بزرگم كه خفيف تر بود كلا در حال ناپديد شدن بودن و اصلا زيرپوستي شدن
وپسر كوچيك هم جوشهاش كم شده
ومهمتر اينكه از ساعت ٤ عصر ديروز اصلا خارش نداشتن
الانم كه دارم اين مطلب رو مينويسم و ساعت دو بعدازظهر روز سه شنبه ٥ دي ماه هست زخم روي باسن پسرم خشك و ترك دار شده و انگار ساعت به ساعت بهتر ميشن
جالب اينجاست وقتي اطرافيانم كه پزشك هم بودن از روند سلامت بچه ها جويا ميشدن و توضيحات منو ميشنيدن براحتي جوابهاي عجيب و بيرحمانه اي ميدادن مثلا گفتند كه تو چقدر ساده هستي روند بيماري طي شده و خودبخود اونهادر حال خوب شدن هستن و ضماد و حجامت دليل بر قطع خارش و روند بهبودي جوشها و زخمها نبوده!!!!!
و كسي هم گفت كه شايد اثر داروهاي دكتر اطفال بوده و ديرتر تاثير گذاشته!!!!
مطمئنن اگه از سلامت و بهبودي ساعت به ساعت بچه ها بهشون بگم اينبار حتما خواهند گفت كه فقط معجزه هست و ربطي به اين ضمادوحجامت نداره.
آنقدر مردم رو به طب اسلامي مشكوك كردن كه به همين راحتي تضمين سلامتي رااز اين طب نميپذيرن و بلكه با صرف هزينه هاي زياد و انواع دارو ها و آمپولها انتظار سلامتي دارن!!!!
از جوشها و بثورات دو پسرم عكسهايي كه دارم ميفرستم ساعت يك روز سه شه شنبه گرفتم
هرچند كه نياز بود كه از شرايط وخيم و شديد ديروز و پريروز عكس ميذاشتم تا راحت تر قياس انجام بشه
اما بعنوان يه مادر در اون لحظه جز به سلامت بچه ها به چيزي ديگري فكر نميكردم.
اميدوارم براي همه ما اين تجربيات واقعيتي رو روشن كنه كه بايد برگرديم به طب اسلامي و حكيمان و ائمه خودمون كه درمان همه بيماريهارو به طور قطع دارن و طب نوين كاملا عاجز از درمان قطعيه و حتي اكثرا بيفايده هست درسته كه تشخيص بيماري درست بوده ولي درمان كاملا بي اثر بود و طب اسلامي به داد من و بچه هام رسيد.
خدايا شكرت از بابت دوستان خوبي كه در اطرافم قرار دادي كه در چنين مواقعي از نعمت وجودشون بهره ببرم.

دست پسر کوچیکم

صورت و دور لب پسر کوچیکم

باسن پسر کوچیکم

پایین باسن پسر کوچیکم

پای پسر کوچیکم

رانهای پسرکوچیکم

پشت ران پسر کوچیکم

دور لب پسر بزرگم روز بعد از مصرف دارو کاملا در حال محوشدن جوشهاست

روز بعد از مصرف دارو جوشهای برجسته کف پا صاف شدند

کف پای پسر کوچیکم

دست پسر بزرگم

پای پسر بزرگم که پر از جوش شده بود یک روز بعد از مصرف دارو صاف شده

جوشهای دست پسر بزرگم کاملا صاف و کمرنگ شده

ساعت يازده صبح ٦ دي ماه

٦دي ماه ساعت٢

٦دي ماه ساعت٢

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا