ارتباط بین ترکیب رنگ های خوراکی و افزایش بیش فعالی در کودکان

افزودنی_غذایی
#ساتمپتون_سیکس
#بیش_فعالی
در سال 2007 در مطالعه ای انجام گرفته در انگلستان مشخص شد بین ترکیب رنگ های خوراکی و افزایش بیش فعالی در کودکان رابطه وجود دارد. دو نوع ترکیب رنگی مورد استفاده قرار گرفتند: ترکیب A (حاوی رنگ های E102, E110, E122 و E124) و ترکیب B (حاوی رنگ هایE104, E110, E122, E129) بود.
ارزیابی میزان بیش فعالی کودکان در این مطالعه از طریق پرسشنامه های والدین و معلمان، تست های کامپیوتری و دانشجویان روانشناسی که مستقیما رفتار کودکان را در کلاس زیر نظر داشتند، انجام گرفت. مشخص شد که هر دو ترکیب با میزان بیش فعالی در کودکان بین 8 تا 9 ساله مرتبط هستند. اما فقط ترکیب A با بیش فعالی در کودکان سه ساله ارتباط داشت. پیرو جنجال های اجتماعی به وجود آمده در این زمینه، در سال 2009 یک ممنوعیت داوطلبانه در این مورد اعمال شد. به این معنا که تنها در صورتی در کشورهای انگلستان و حوزه اتحادیه اروپا می توان از این مواد استفاده کرد که بر روی آنها این هشدار ذکر شود “این ماده ممکن است اثرات سوئی بر فعالیت و حواس کودکان داشته باشد”
با این حال که تولیدکنندگان مواد غذایی می توانند از این مواد استفاده کنند ولی دیدگاه بد اجتماعی نسبت به آنها باعث می شود بسیاری از تولیدکنندگان به دنبال جایگزین ها باشند. بر اساس بررسی های انجام گرفته توسط تصمیم گیران مواد غذایی در سازمان استاندارد های غذایی استرالیا-نیوزلند (FSANZ) بیان هشدار برای این افزودنی ها لازم نیست.

کدمطلب:98040104


ارتباط بین ترکیب رنگ های خوراکی و افزایش بیش فعالی در کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا