اطلاعات جالبی درباره واکسن فایزر و مدرنا

واکسن های امریکایی فایزر و مدرنا که در فضای مجازی و رسانه های بیگانه بسیار مورد تمجید قرار گرفتند؛ به گونه ای که اثرات پیشگیرانه فوق العاده ای را برای آن ها متذکر می شوند، در اسناد رسمی منتشره توسط شرکت سازنده و سازمان نظارتی تصویری به کلی متفاوت از پروپاگاندا رسانه ای شان دارند.

در فکت شیت (FACT SHEET ) سازمان FDA که معتبرترین سند ارائه شده پیرامون این دو واکسن می باشد به اطلاعات جالبی بر میخوریم که برخی از آن ها را مرور می کنیم:

-هر دو این واکسن ها مجوز سازمان FDA را نتوانستند اخذ کنند (unapproved) و  صرفا طی یک پروتکل مصرفی اضطراری جهت اثر پیشگیری احتمالی در خاک ایالات متحده توزیع شده اند. (Emergency Use Authorization)

-درصد موفقیت واکسن نامعلوم ذکر شده است. بصورت رسمی اعلان شده که مشخص نیست کدام گروه های شهروندان پس از دریافت واکسن ایمن خواهند شد.(may not protect everyone)❗️

-طول دوره ایمنی نامعلوم است. بر اساس اعلان شرکت و سازمان ناظر حتی زمان تقریبی هم محرز نشده به این معنی که معلوم نیست فرد پس از دریافت واکسن تا چند هفته، چند ماه یا چند سال ممکن است به بیماری کووید۱۹ ایمن شود. (duration protection is unknown)

?-عوارض جانبی جدی و غیرقابل پیش بینی شده ای پس از دریافت واکسن ممکن است رخ دهد. ( serious and unexpected side effects may occur )
ذکر این نکته لازم است که هنگام تنظیم سند “فکت شیت” علاوه بر مسائل فنی، تیم مشاوران حقوقی نیز جهت هرگونه پیامد قضایی احتمالی، کلمه به کلمه سند را مورد بازبینی قرار می دهند تا عواقبی برای شرکت در پی نداشته باشد لذا وقتی از لغت های serious و unexpected استفاده می شود شرکت سازنده به صورت رسمی دریافت کننده واکسن را آگاه نموده است تا هیچ گاه مورد تعقیب قضایی شاکیان قرار نگیرد.

?-در جای جای سند از لغت may استفاده شده که بمعنی محتمل بودن است. مثلا may prevent که یعنی “ممکن” است باعث پیشگیری شود. عدم قطعیت در بیان کارایی واکسن از طرف شرکت سازنده جای توجه دارد.

حال آیا عقلانی است واکسن هایی که با هزاران اما و اگر توسط شرکت سازنده و سازمان FDA معرفی شده اند عامل رهایی کشور ما از شر این ویروس منحوس باشند؟ ❓
آیا شما پس از مطالعه این اسناد باز هم حاضر به تزریق هستید؟
ورود #واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است
گر آمریکایی‎ها می‎توانستند واکسن درست کنند روزانه ۴۰۰۰ نفر تلفات کرونایی نداشتند. اگر فایزر می‎تواند واکسن درست کند اول خودشان مصرف کنند تا اینقدر فوتی‎ نداشته باشند. انگلیس هم همین‌طور.
این‎ها اگر واکسن بلد بودند درست کنند خودشان استفاده می‎کردند اینقدر کشته نداشته باشند. گاهی اینها می‎خواهند واکسن را روی ملت های دیگر امتحان کنند.
#واکسنخارجیآلوده
دیلی‌میل نوشته بیش از ۶۰ درصد کارکنان بهداشتی آمریکا از دریافت واکسن کرونای ساخت آمریکا خودداری می‌کنند و به آن اعتماد ندارند.

گفتم: روزنامه گاردین هم فاش کرد؛ در ماه دسامبر رئیس‌ کارکنان کاخ سفید در تماس تلفنی به رئیس‌ سازمان غذا و دارو گفته است یا واکسن فایزر را تأیید کند یا استعفا بدهد و او ناچاراً این واکسن را تأیید کرده است!

گفت: یکی از مسئولان بهداشتی انگلیس هم گفته است در آکسفورد روی #واکسن_کرونا در حال مطالعه هستیم و بعد از کامل شدن مطالعات، واکسن را برای آزمایش انسانی به کنیا می‌فرستیم!

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا