نخوردن صبحانه از علل اصلی بروز “یبوست”

یک متخصص طب ایرانی با بیان اینکه نخوردن صبحانه یکی از عوامل یبوست است, گفت: کسانی که صبحانه سالم می‌خورند, کنترل بهتری بر غذا خوردن خود دارند و در نتیجه از افزایش وزن آنها جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ نعمت‌الله مسعودی درباره آداب غذا خوردن اظهار کرد: به‌هنگام خواب، به‌دلیل کاهش صعود بخارات و اثرات سوء آن بر دماغ (مغز)، باید سر کمی بالاتر قرار گیرد و داشتن بالش مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است البته ارتفاع بالش نباید خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد.

وی افزود: آشامیدن آبِ‌ ناشتا بد است، به‌علت نبودن غذایی که با آب مخلوط شود, سریع در اندام رئیسه کبد، قلب و مغز نفوذ می‌‌کند و موجب ضعف حرارت غریزی (عامل حیات) می‌شود.

این متخصص طب ایرانی اضافه کرد: نخوردن صبحانه یکی از عوارض یبوست و ابتلا به ام‌الامراض, انواع بیماری‌ها و حتی استعداد به سرطان روده بزرگ است, کسانی که صبحانه سالم می‌خورند, کنترل بهتری بر غذا خوردن دارند در نتیجه از افزایش وزن جلوگیری می‌شود.

مسعودی تصریح کرد: باید دانست که فرد نباید آب را به‌سرعت تمام و به‌یک‌نَفَس بنوشد بلکه باید به‌تدریج و حداقل در 3 جرعه بخورد.

وی توضیح داد: خوابیدن با معده “خالی” موجب سقوط قوای جسمی بدن می‌شود چرا که حرارت متوجه درون بدن شده و رطوبات را تحلیل می‌برد و تحلیل رطوبات موجب لاغری (نامتجانس) بدن می‌شود.

این متخصص طب ایرانی عنوان کرد: زمانی که فرد هنوز قدری میل به غذا خوردن دارد باید دست از خوردن بکشد چرا که بر اثر هضم، حجم غذا در معده زیاد می‌شود و اگر فرد به‌قدری غذا بخورد که معده پر شود و جایی برای افزایش حجم غذا قرار ندهد، باعث سوء هضم و فساد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا