گودرزی: طب سنتی در ایران مظلوم است

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: طب سنتی در ایران مظلوم است حداقل یک اتاق در بیمارستان‌ها برای طب سنتی اختصاص دهید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت اظهار داشت:

دسترسی به پزشک و خدمات درمانی  و انحصار ایجاد شده در ارائه خدمات پزشکی و عدم تمایل پزشکان برای حضور در مناطق محروم از دغدغه هایی است که باید با جدیت دنبال شود.

در کمیسیون بهداشت در خصوص بحث کمبود پزشک و بحرانی که در چند سال آینده با آن مواجه می شویم به وزیر پیشنهادی هشدار دادم در ۱۱ سالی که ایشان دبیر شورای گسترش دانشگاه علوم پزشکی بودند نه تنها ظرفیت دانشگاه ها افزایش نیافت بلکه نسبت به زمان آغاز به کار ایشان این ظرفیت کاهش یافت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: برای گرفتن یک پزشک متخصص باید التماس کنیم تا به مناطق محروم بیایند. مردم در صف خدمات پزشکی آواره تهران و مراکز استانها هستند؛ چرا علیرغم وجود نخبگان و امکانات از ظرفیت ها استفاده نمی‌شود.

گودرزی ادامه داد: میانگین پزشک عمومی در ایران ۱۱.۷ به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت و در کشورهای پیشرو ۳۰ به ازای ۱۰ هزار نفر است و پزشک متخصص نیز ۵.۹ به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت در حالی که در کشورهای پیشرو این رقم بین ۲۰ تا ۳۰ به ازای ۱۰ هزار نفر است.

دندانپزشک نیز ۳.۲۹ به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت بوده در حالی که در کشورهای پیشرفته این میانگین بسیار بالاتر است.

وی در ادامه تاکید کرد: ایجاد زیرساختهای جدید در حوزه علوم پزشکی مطالبه ملت ایران است. چین که بالاترین آمار کرونا را داشت اعلام کرده ۹۲ درصد کرونا را با طب سنتی مهار کرده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: ۱۴ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کرونا برداشت کردیم اما یک دلار هم خرج طب سنتی نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: طب سنتی در ایران مظلوم است حداقل یک اتاق در بیمارستان‌ها برای طب سنتی اختصاص دهید.

برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

منبع:                   


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا