رشته توییت مهم حکیم دکتر روازاده درباره ورود مواد خوراکی مضر در برنامه غذایی ایرانیان

?ایشان در این مورد نوشتند:
کاری که دشمن برای نابودی ‎تغذیه سالم ایرانیان انجام داد.

?چند مثال: ‎ سیب زمینی هیچ گاه در برنامه غذایی نیاکان ما جایی نداشت. آنچه به نام سیب زمینی شناخته می شد سیب زمینی ترشی بود.

?دشمن سیب زمینی را به نام آلو وارد ایران کرد، هنوز در برخی مناطق(فارس و بوشهر)، به آن آلو می گویند.

?‏نام سیب زمینی ترشی را بر آن گذاشتند تا بتوانند به طور مطلق این ماده ‎سودازا را وارد سفره مردم کنند، به طوریکه آشپز دربار مظفرالدین شاه وقتی صحبت از غذایی به میان می آورد که باید سیب زمینی در ان استفاده شود، منظورش سیب زمینی بازاری امروز نیست، بلکه سیب زمینی ترشی است.

?‏در دو کتاب سفره اطعمه و اشربه، نوشته آشپز دربار مظفرالدین شاه و کتاب آشپزی در دوره صفویه، گوجه فرنگی و سیب زمینی در دستور پخت غذاها وجود ندارد، متاسفانه این دو ماده ناسالم به قوت غالب ایرانیان تبدیل شده است.
ما قیمه آلو داشتیم نه قیمه سیب زمینی!

?‏دقیقا این داستان برای ‎چای نیز روی داد. نام چای ما نیز به تصرف ‎انگلیسی ها در آمد و آنچه را که به نام چای در عصا از آن یاد می کنند، جایگزین چای واقعی ایرانی کردند که نامش چای خطایی بود که با طلا معاوضه می شد.

?‏همان دستان پنهان در دوران انقلاب وقتی فشار مردان انقلابی را در بازپس گیری چای تحمل نکردند، به صورت پنهانی نام همه چای های ما را ‎دمنوش گذاشتند تا اینکه در ادبیات و فرهنگ مان نام چای به طور مطلق به گیاه سمی وارد شده توسط انگلیس اطلاق شود.


ا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا