اقدام عجیب وزارت بهداشت برای سخت‌ کردن دسترسی به پزشک متخصص!

در حالی که کشور در شرایط عادی و بدون بحران هم با “کمبود پزشک” به‌ویژه پزشک متخصص مواجه است، مسئولان وزارت بهداشت در بحبوحه بحران شیوع موج پنجم کرونا، ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری را در سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۰ درصد کاهش داده‌اند!

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ اکنون که کشور در حوزه مسائل بهداشت و درمان با بحران شیوع کرونا و موج پنجم آن دست و پنجه نرم می‌کند و کادر درمان به‌علت کمبود نیروی کافی،

خسته‌تر از همیشه با تمام توان به مقابله با این بیماری منحوس به پا خاسته است، بهتر می‌توان نقش کلیدی حضور نیروی کارآمد و متخصص را در تامین سلامت جامعه درک کرد.

اما با این وجود، در حالی که کشور در شرایط عادی و بدون بحران هم با “کمبود پزشک” به‌ویژه پزشک متخصص مواجه است،

مسئولان وزارت بهداشت در بحبوحه بحران شیوع موج پنجم کرونا، ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری را در سال 1400 قریب به 20 درصد کاهش داده‌اند و این ظرفیت از 4300 نفر در سال 1399 به 3600 نفر در سال 1400 کاهش یافته است!

پرواضح است که این تصمیم غیرکارشناسی و عجولانه علاوه بر ناامید کردن پزشکان جوان نسبت به آینده شغلی خود موجب تشدید بحران کمبود پزشک و آسیب بیشتر مردم عزیز ایران در دسترسی به خدمات پزشکی می‌‌شود؛

به نحوی که در نتیجه آن باید شاهد طولانی‌تر شدن صف‌های درمانی، کاهش دسترسی به پزشک متخصص، سفرهای درمانی، کاهش کیفیت خدمات پزشکی و… باشیم.

لذا جمعی از پزشکان، اعتراض خود را نسبت به این تصمیم غیرکارشناسی اعلام کرده‌اند و از مسئولان وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان دیوان عدالت اداری و… درخواست رسیدگی سریع به این مسئله را خواستار شده‌اند.

برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران                   


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا