توصیه برای نوزادان

1. سه روز اول زایمان به نوزاد عسل، روغن زرد، بارهنگ، نبات و آب جوشیده داده شود و مادر مدام شیرش را بدوشد و بیرون بریزد.نوزاد دختر از ساییده بارهنگ همراه با روغن زرد بخورد و نوزاد پسر از ساییده خاک شیر همراه با روغن زرد.

2. بعد از روز دهم به نوزاد نبات سالم تهیه شده با شکر سرخ و آب داغ با 2 قاشق مرباخوری آب تخم شوید داده شود و یا روغن بادام شیرین همراه با آب جوش داده شود.

3. بعضی گفته اند که نبات شکر سرخ، خاکشیر، بارهنگ، کره گاوی یا روغن زرد را با هم مخلوط کرده تا 3 روز به نوزاد بدهید.

4. برای افتادن بند ناف روغن زرد یا عسل و یا ترکیب هر دو را با هم به ناف بزنید.

5. به جای پستانک مخلوط زیره، خاکشیر و نبات شکر سرخ به صورت آسیاب شده داخل پارچه ای ریخته و به نخی بسته استفاده کنید و آن را برای مکیدن به دست طفل دهید. توجه داشته باشید که برای جایگزین کرده پستانک های بومی به جای پستانک های پلاستیکی موجود در بازار تدابیری اندیشیده شده است و مایه مسرت است اگر شما نیز تجربیات خود را در این باب با ما به اشتراک بگذارید.

6. بعد از افتادن ناف، مادر آرد بی نمکرا با آب دهان جویده و خمیری بسازد سپس آن را با زرد چوبه و رازیانه و باروغن زرد ترکیب کند و به اندازه دایره در آورده روی پارچه گذاشته تا 3 روز به بند ناف کودک ببندد.

7. بعد از تولد، رگ زیر زبان نوزاد را 2 بار محکم فشاردهید بهتر است با خاک تربت امام حسین (ع) این کار انجام شود، این کار قدرت مکیدن نوزاد را تقویت می کند.

📒منبع: ذریه طیبه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا