بیانیه پایانی اولین کنفرانس بین‌المللی طب ایرانی اسلامی

ارتقای نظام سلامت، بهره برداری و رشد اقتصادی کشور و هم افزایی اجتماعی و سیاسی از اهداف احیا و روزآمد کردن اسلامی ایرانی است.

طب اسلامی ایرانی برای پیشگیری و درمانِ کارآمد و ارزان، تکیه‌گاه مورد اطمینان است و احیای این طب از اصلی ترین محورهای اقتصاد مقاومتی بوده و می تواند باشد، چرا که این طب ظرفیت بسیار بالایی برای کاهش هزینه های سیستم بهداشت و درمان داشته و می‌تواند باعث استقلال هر چه بیشتر کشور در این زمینه گردد .

در راستای تحقق امر خطیر رونق تولید داخلی با دستاوردهای طب اسلامی ایرانی در زمینه های تغذیه سالم، درمان و پیشگیری، تولید گیاهان دارویی و ساخت داروها و معجون های گوناگون میتوان گامی بلند در جهت خودکفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشت.

 کل نگر بودن طب جامع ایرانی اسلامی به پزشک این توانایی را می دهد که بتواند به گونه‌ای برای بیمار برنامه ریزی پیشگیرانه و درمانی ارائه دهد که کمترین عوارض دامنگیر بیمار شود برای نیل به توفیقات بیشتر در این راه اساتید پیشکسوت، پزشکان و داروساز فارغ التحصیل دانشکده های طب جامع اسلامی ایرانی، پژوهشگران مراکز علمی و محققان حوزه های علمیه باید همسو و همگام با یکدیگر در راستای پیشبرد برنامه های گسترش و تعالی این طب باید با هم متحد بوده و هم افزایی داشته باشند و از تخریب و خدشه‌دار کردن جایگاه یکدیگر بپرهیزند.

بسترسازی و جریان سازی اجتماعی و سیاسی برای گسترش همه‌جانبه طب اسلامی ایرانی در جهت استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های مادی و معنوی و انسانی این طب در راستای دستیابی به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب از اهداف این همایش و هم اندیشی می‌باشد.

 و در نهایت تبادل علمی و بین المللی با مجامع علمی دنیا و دانشگاه های سایر کشورها در جهت استفاده از تکنولوژی‌های جدید و برنامه های جهانی گسترش طب مکمل و جایگزین که امروزه در تمام دنیا در جریان است، مقوله ای است که نباید از آن غفلت نمود و باید تلاش روز افزون نمود تا با ارائه روشن و دقیق طب اسلامی ایرانی به تمام جهانیان چهره نورانی و سازنده اسلام عزیز ناب محمدی را به تمام جهان شناساند

 و سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا