جنون سزارین در ایران!!!

به بهانه 15 اردیبهشت ماه؛ روز جهانی ماما

  جنون سزارین در ایران

– افزایش احتمال ۵۰ درصدی آسم، ۲۰ درصدی دیابت و ۵۰ درصدی چاقی، ارمغان «سزارین» برای کودکان ایران است.

 -شکافتن شکم و ایجاد یک برش بر روی رحم زن باردار به منظور خارج کردن جنین را سزارین می‌نامند.

– این عمل برخلاف تصور عموم افراد، سلامت مادر را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد.

– متاسفانه برخی از پزشکان نیز به منظور درآمد بیشتر، مادران را به سمت سزارین سوق می‌دهند و قریب به اتفاق زایمان ها در بیمارستان‌های خصوصی به روش سزارین است.

– به گزارش رجانیوز، گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، میزان مطلوب سزارین را بین ۲۵ تا ۳۰ در صد از کل زایمان‌ها می‌دانند که در ایران این شاخص در کل کشور ۶۰ در صد و در برخی نقاط شهری این میزان به ۸۰ در صد می‌رسد این در حالی است که بنابر تحقیقات صورت گرفته تنها ۱۵ در صد از این آمار به دلایل پزشکی است.

– این نرخ در اروپا بین ۱۰ تا ۳۰ در صد است. در سوئد ۸۰ در صد زایمان‌های طبیعی در منزل و به وسیله ماما انجام می‌شود. در ایرلند ۸۵ در صد زایمان‌ها به طور طبیعی است و امارات متحده نیز با ۸۹ در صد زایمان طبیعی، پرچمدار این موضوع است.

-بر خلاف کشورهای دارای طب پیشرفته که به ارزش زایمان طبیعی پی برده‌اند متاسفانه در ایران این فرهنگ برخلاف اقدامات انجام شده هنوز جا نیافتاده است و سطح آگاهی خانواده‌ها در تشخیص معایب و محاسن علم نوین پزشکی پایین است. در کشور ما سزارین تبدیل به نوعی مد و پرستیژ شده است به طوری که ‌به گفتهٔ رئیس انجمن مامایی، ایران در سال ۲۰۰۸ رتبه دوم جهانی در زمینه سزارین را داشته اما اکنون به پله نخست جهان صعود کرده است!!!

کدمطلب:M9704030_

جنون سزارین در ایران!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا