زنان با گرایش های مذهبی عمر طولانی تری دارند

یک مطالعه مشاهده ای نشان داد زنانی که به طور منظم در مراسم مذهبی شرکت می کنند کمتر از افرادی که در این مراسم شرکت نمی کنند در معرض خطر مرگ و میر قرار دارند.

محققان در سال 1996، در یک مطالعه مربوط به سلامت، تمایل به شرکت در مراسم مذهبی را در 75000 شرکت کننده با متوسط سنی تقریباً 60 سال مورد مطالعه قرار داده و آنها را تا سال 2012 مورد پیگیری قرار دادند. همه این افراد در ابتدای مطالعه هیچ گونه بیماری قلبی- عروقی نداشته و به سرطان مبتلا نبودند. بسیاری از آنها پروتستان یا کاتولیک بودند.

در مدت پیگیری، نزدیک 14000 زن جان خود را از دست دادند. بعد از تعدیل چند متغیره، افرادی که بیشتر از یک بار در هفته در مراسم مذهبی شرکت داشتند، در مقایسه با افرادی که هرگز در این مراسم شرکت نمی کردند، 33% کمتر در معرض خطر مرگ و میر قرار داشتند. خطر مرگ و میر سرطان و بیماری های قلبی-عروقی نیزبه طور معنی داری کاهش داشت. محققان کاهش علایم افسردگی، سیگار کشیدن، حمایت اجتماعی و خوش بینی را به عنوان با اهمیت ترین تأثیر این مراسم در کاهش این بیماری ها معرفی کردند.

JAMA Internal medicine. May 16,2016

منبع: نشریه نوین پزشکی، شماره 623، 1 تیر 95      

gerayesh-mazhabi-telegram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا