ارائه 2 واحد درس طب ایرانی به دانشجویان پزشکی / پاسخ معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص نحوه ارائه این دو واحد

ارائه 2 واحد درس طب ایرانی به دانشجویان پزشکی / پاسخ معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص نحوه ارائه این دو واحد

 

ارائه 2 واحد درس طب ایرانی به دانشجویان پزشکی

مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به تجربه‌های موفق چین در مهار کرونا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طب سنتی در کنار طب رایج گفت : ارائه 2 واحد درس طب ایرانی به دانشجویان علوم پزشکی، فرصتی برای بهره‌گیری از این طب است.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا شمس اردکانی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بر لزوم توجه به دموکراسی در حوزه سلامت و در نظر گرفتن حق انتخاب نوع روش درمانی برای مردم تاکید کرد و ارائه این دو واحد درسی به دانشجویان را پلی میان طب رایج و طب سنتی برای بهره‌گیری مناسب مردم از تمامی خدمات موثر حوزه سلامت دانست.

 مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به بحران شیوع کرونا در کشور، از زحمات تمامی دست‌اندرکاران این حوزه قدردانی کرد و گفت: بحران کرونا نشان داد که نظام سلامت در یک جامعه و نظام اداره یک کشور چه جایگاه ویژه‌ای دارد و فرصتی بود برای طب سنتی غنی، فاخر و توانمند بومی کشور که نقش موثر خود در حوزه سلامت را نشان دهد.

وی افزود: دستورالعمل‌های تهیه‌ شده در این زمینه و اقدامات در دست انجام در بیمارستان‌ها، نویدبخش آن است که طب سنتی می‌تواند در کنار و همراه طب کلاسیک، به خدمت به مردم، به‌عنوان وظیفه اصلی نظام سلامت، بپردازد.

شمس اردکانیان  با تاکید بر لزوم توجه به دموکراسی در حوزه سلامت و در نظر گرفتن حق انتخاب نوع روش درمانی برای مردم، گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیار پرتوان و مورد اقبال عموم مردم در حوزه سلامت، طب سنتی است و یکی از موثرترین راه‌ها و روش‌هایی که این ظرفیت غنی بومی کشور بتواند خود را به ‌صورت یک مکتب دانش‌محور و یک عنصر توانمند علمی نشان دهد، راهیابی آن به دانشگاه‌ها بود که خوشبختانه از سال‌ها پیش با تاسیس دانشکده‌های طب ایرانی این امر مهیا شد و امروز با ارائه دو واحد درس طب ایرانی برای دانشجویان علوم پزشکی، فرصتی ویژه برای بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های غنی این مکتب طبی مهیا شده است.

 مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با قدردانی از تلاش‌های سید ناصر استاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی و همکاران این دانشگاه برای آماده‌سازی محتواهای آموزشی دو واحد درس آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل و فراهم شدن زمینه ارائه آنها به دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، افزود: ارائه این واحد درسی در دانشگاه‌های علوم پزشکی روزنه‌ای است به دنیای بزرگ و فاخر طب سنتی ایران و حکما و دانشمندان بزرگ ایرانی که سالیان سال بر اساس عقل و استدلال به درمان مردم پرداخته و تجربه‌های آنها هنوز هم می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به تجربه‌های موفق کشور چین در مهار کرونا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طب سنتی در کنار طب رایج که در طول چند نشست ویدیوکنفرانس مشترک بیان کردند، گفت: دنیای امروز اقبال بسیار خوبی از طب غیر کلاسیک دارد و ارائه این دو واحد درسی، پلی میان طب رایج و طب سنتی برای بهره‌گیری مناسب مردم از تمامی خدمات موثر حوزه سلامت است.

سلیمان احمدی، مشاور امور دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مجازی نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص سامانه‌های ملی و بومی این دانشگاه، گفت: در کنار بحث توسعه کمی در حوزه آموزش مجازی، کیفیت هم برای ما اهمیت داشت و ارائه درس آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل، از جمله تجربه‌های موفق ما در بحث آموزش مجازی است که با حمایتها و هدایت‌های دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و استادان برجسته طب سنتی محقق شد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به استقبال بسیار بالای دانشجویان برای انتخاب این واحد درسی، افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده، فراخوان دوم ثبت نام به‌زودی منتشر شده و تا پایان خرداد ، کلاس‌های دوره دوم را آغاز می‌کنیم و دانشجویانی که در دوره اول موفق به ثبت نام نشدند، می‌توانند از این فرصت مجدد استفاده کنند.

پاسخ معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص نحوه ارائه دو واحد درس طب ایرانی به دانشجویان پزشکی


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا