آل‌سعود درحال مسقف کردن کعبه و مسجدالحرام!

برخی منابع خبری با انتشار تصاویر و فیلم‌های ویدیویی اعلام کرده‌اند که آل‌سعود در صدد مسقف کردن کعبه و مسجدالحرام است.

آل‌سعود در سال‌های اخیر در شهرهای مقدس مکه و مدینه طرح‌هایی را اجرا کرده که با واکنش‌های بسیار منفی مواجه شده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند این اقدامات تحت تأثیر برخی جریان‌های نزدیک به رژیم صهیونیستی و با هدف کاهش جایگاه حرمین شریفین صورت می‌گیرد. به عنوان مثال ساخت هتل‌های عظیم که کعبه را تحت الشعاع قرار می‌دهد از این نمونه اقدامات است. اکنون اما خبر رسیده عربستان در اقدامی دیگر به دنبال مسقف کردن کعبه و مسجدالحرام است و طرح آن را نیز آماده کرده است. به گزارش فارس، طرح عربستان برای ساختن سقفی کشویی بر فراز کعبه، با واکنش منفی و نگرانی مسلمانان از تخریب وجهه این بنای مقدس روبه رو شده است. آن طور که نشریه انگلیسی ایندیپندنت گزارش داده، هنوز اعلامیه‌ای رسمی در خصوص این پروژه از سوی دستگاه حاکمه عربستان منتشر نشده ولی در ویدیویی که «موسسه مطالعات میراث اسلامی» منتشر کرده، ماکتی کوچک از این طرح دیده می‌شود.
منابع نزدیک به حاکمیت سعودی هدف از اجرای «پروژه چتر» بر فراز کعبه را «محافظت از زائران بیت‌الله‌الحرام از گزند آفتاب سوزان مکه» عنوان کرده‌اند! آن طور که اخیراً سرلشکر «محمد الاحمدی» فرمانده گارد بیت‌الله‌الحرام به رسانه‌های سعودی گفته بود، این پروژه به زودی آغاز می‌شود و تا پایان سال 2019، «چتر» بر روی کعبه گسترده می‌شود. دکتر «عرفان العلوی» رئیس ‌موسسه مطالعات میراث اسلامی که از مخالفان سرسخت این پروژه است می‌گوید «این چتر شبیه یک کشتی فضایی است که از یک فیلم هالیوودی آمده است.» پیش از این ساخت برجی با نام هتل «پولمن زمزم» در کنار کعبه و حائل شدن آن بر روی این بنای مقدس، باعث اعتراض مسلمانان شده بود که البته هیئت حاکمه عربستان به آن اعتنایی نکرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا