آشپزی با عسل: تارت عسل و گلابی

آشپزی با عسل

تارت عسل و گلابی

برای 12 نفر، آماده سازی و پخت 1 ساعت

مواد لازم

به میزان لازم خمیر هزارلای خانگی

1عدد تخم مرغ بزرگ محلی

1 قاشق سوپ خوری شیر

225 گرم پنیر

2 عدد گلابی درشت

2 قاشق سوپ شکر قهوه ای

یک چهارم پیمانه پرک بادام

مقدار کمی نمک دریایی

به مقدار لازم عسل

دستور پخت:

1-    فر را با دمای 190 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. داخل سینی فر 30 در 40 سانتی متری کاغذ روغنی پهن کنید.

گلابی ها را به صورت ورقه های نازک ببرید.

2-    خمیر را روی سطح کار آردپاشی شده با وردنه باز کنید تا به اندازه مستطیلی 25 در 35 سانتی متری دربیاید. یکی دو سانتی متر از لبه های خمیر را به سمت داخل برگردانید و با فشار نوک چنگال لبه خمیر را به لایه زیرش بچسبانید.

3-    تخم مرغ محلی را در کاسه ای بشکنید و با چنگال بزنید. شیر را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. حالا این مخلوط را با قلم موی آشپزی روی خمیر بمالید. همه سطح داخل و همینطور لبه ها را به این مخلوط آغشته کنید. سپس پنیر را خرد کنید و روی همه سطح خمیر بریزید.

4-    ورقه های گلابی را در ظرفی با دانه های شکر مخلوط کنید و آنها را روی سطح خمیر بچینید. حالا روی آنها را کمی نمک دریایی بریزید و با پرک های بادام بپوشانید.

5-    سینی را داخل فر بگذارید. بعد از 35 تا 40 دقیقه که لبه های تارت برشته و طلایی قهوه ای شدند. سینی را بیرون بیاورید. تارت را با کمک کاغذ روغنی از داخل سینی به روی توری فلزی منتقل کنید. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا تارت کمی خنک شود. سپس روی آن را با عسل تزئین کنید، برش بزنید و سرو کنید.

 

منبع: دو ماهنامه عسل درمانی- شماره 20- بهمن و اسفند 1396

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا