بازی با جان مردم، وقتی نمکی تذکر ۸ ماه پیش ناصحان را نشنید!

? مشاور عالی سابق #وزیر_بهداشت از ۸ماه پیش بعداز هشدارهای مکرر به وزیر بهداشت، به‌صورت علنی در مورد لزوم تغییر رویکرد مدیریت #اپیدمی_کرونا بارها تذکر داده بود؛ امروز با رسیدن آمار جان‌باختگان کرونا به ۴۰۰ نفر در روز، نتایج این سرسختی در حال عیان شدن است.

? به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مشاور عالی سابق وزیر بهداشت از هشت ماه پیش به‌صورت علنی بعد از هشدارهای مکرر کتبی و شفاهی به وزیر بهداشت، در مورد لزوم تغییر رویکرد مدیریت اپیدمی کرونا چند ده بار تذکر داده بود. نهایتاً وزیر بهداشت مشاور عالی خود، دکتر اکبری را عزل کرد!

? اما اگر به چنین توصیه‌هایی گوش داده می‌شد، در زمان حاضر وضع این‌طور نبود و سرمایه اجتماعی کشور که نمود بارز آن “اعتماد مردم” است، خدشه‌دار نمی‌شد!

? گفتنی است که وزیر بهداشت اخیراً در نامه‌ای سرگشاده به مقام معظم رهبری، خواسته بود رهبری با دخالت، دو هفته‌ کشور را تعطیل کند وگرنه جبران خسارت سخت خواهد بود!

? مقام معظم رهبری نیز در واکنش به نامه “رسانه‌ای” سعید نمکی که در کمال تعجب در آخرین روزهای صدارتش نوشته شد! خطاب به رئیس جمهور فرمودند: “موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح و بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد.”

? پاسخ دقیق و کوتاه رهبری بدون پرداختن به مثنوی هفتاد من وزیر بهداشت، بدین معنی است که ایشان دخالتی در امور اجرایی نداشته است و مرجع رسیدگی ستاد ملی کرونا است؛

? در حقیقت چرا سعید نمکی به ایشان نامه نوشته است در حالی که به‌وضوح می‌داند امورات باید از چه مجرایی پیگیری شود؟!

? شایان ذکر است که ستاد ملی کرونا دارای اختیارات وسیع است و به‌گفته برخی تحلیلگران در بعد از انقلاب چنین تفویض اختیارات کاملی به یک ستاد، کم‌سابقه بوده است؛ اگرچه سعید نمکی و تیم وی از این ظرفیت بالقوه به‌درستی استفاده نکردند.

?? برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

 

 

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا