تأثير مواد فریز شده بر باروری – سقط جنین؛ از جمله آثار منفی فریز کردن مواد غذایی

?نکته های شنیدنی

#تأثير_مواد_فریز_شده_بر_باروری

یکی از راههاي نگهداری مواد غذایی فریز کردن آنهاست.

مدت ماندگاری مواد غذایی در فریزر هر چند با فریز کردن اصولی آنها همراه باشد، به ظاهر تأثیری بر عطر و طعم و بوی آنها ندارد؛ اما بی‌شک بر ارزش غذایی آنها تأثیر می‌گذارد، به ویژه اگر بسته بندی نامناسب بوده و یا مواد غذایی بیش از زمان استاندارد در فریزر نگهداری شوند.

از جمله تأثيرات مواد فریز شده، می توان به رشد باکتری به نام لیستریا که یکی از میکروارگانیسم هایی که از جفت عبور کرده و جنین را تحت تأثير قرار می دهد و می تواند منجر به سقط گردد.

این باکتری در گوشت فریز شده و غذاهای نیمه آماده یافت می شود.

از جمله آثار منفی دیگر فریز کردن مواد غذایی، از بین رفتن سلنیوم است. سلنیوم یکی از مواد معدنی بسیار مفید در پیشگیری از پیری زودرس، روماتیسم، لوپوس و بسیاری از بیماری‌های دیگر است.

همچنین در تقویت تولید مثل، افزایش باروری مرد بر رشد جنین مؤثر است.

غذاهایی که به صورت فرآوری شده مثل کنسرو دودی و یا فریز شده در بیایند #سلنیوم آنها از بین می‌رود.

در اینجا لازم است به این نکته جالب هم اشاره کنیم که از نظر طب اسلامی-ايراني، علت عمده ناباروری در زن و مرد، غلبه سردی می باشد که منجر به ناتوانی رحم و ضعف اسپرم می شود. علت سردی زیاد بدن استفاده از غذاهای مانده فریز شده، فست فودها، مواد فرآوری شده، کنسرو شده، سوسیس، کالباس و… می باشد.

منبع: نگاهی نو به سلامت و باروري، صفحه ۶۸ و۶۹

کدمطلب:970619 3PC


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا