نکته های شنیدنی: یبوست و تدابیر مربوطه – بخش سیزدهم

?نکته های شنیدنی?

#قولون

✔قولون بطور غیرعادی به قوسها و شاخه های چندی تقسیم می شود که هر یک دهانهای دارند و معمولا” در سیگموئید بیشتر دیده شده و بواسطه وجود گاز ، یبوست و درد ، شناخته می شوند. این نوع یبوست از زمان کودکی همراه بوده و مدفوع هر سه یا چهار روز تخلیه میگردد ونیز به علت پیج خوردگی یکی از این قوسها گاز جمع شده و ایجاد درد می نماید. از دیگر علائم مشخصه آن اینستکه در صورت تنقیه، آب تنقیه در یکی از این قوسها مانده و باز نمیگردد.

?در یبوست قولون بالارونده محتویات روده کوچک که داخل در قولون راست می شود هنوز هم محتوی کمی مواد غدائی است که بایستی در قولون صاعد تحلیل و جذب گردد لذا توقف زیاد مواد مزبور در این محل ، مناسبت خوبی برای نشو و نمای میکروبها ایجاد می نماید. این عمل عبارت از اینست که مواد چربی و نشاسته ای و آلبومینوئید را تغییر داده و ایجاد سموم مختلف می کندواین سموم هستند که وارد بدن می شوند . بعلاوه بواسطه وجود خراشیدگی هایی در محل مزبور نیز مقداری میکروب از این راه داخل خون می گردند. یکی از علل عمده یبوست آنست که در زمان کودکی خوراک اندک اندک و نامرتب و بد دفعات خورده شود.

 ?منبع: راز درمان جلد اول ص۵۵، اثر شادروان دکتر عبدالله احمدیه.

کدمطلب:970312  22pc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا