رژیم غذایی برای رفع چربی های دور شکم

 یک متخصص طب سنتی رژیم غذایی برای رفع چربی‌های دور شکم را تشریح کرد.

 علی‌محمد ملاحی درباره رژیم غذایی افراد چاق با چربی دور شکم بالا, اظهار داشت: افراد چاقی که چربی در اطراف ران‌ها و شکم خود زیاد دارند دچار چاقی با طبیعت سرد و تر هستند و دچار غلبه بلغم هستند.

به‌گفته وی این افراد صبحانه مفصل بخورند و با طبیعت گرم بخورند که شامل مرباهای خانگی (سیب, به, بالنگ و …), عسل, بادام, مویز, انجیر, توت و نان گندم بدون چای بخورند.

این متخصص طب سنتی افزود: این افراد بهتر است که ناهار را حذف کنند و مصرف میوه‌های گرم مثل انگور, خرما, خربزه,  سیب, نوشیدنی‌هایی مثل آب عسل و آب میوه‌هایی با طبع گرم، آب انگور، آب زردک, آب سیب و… بسیار مفید است.

ملاحی بیان داشت: افراد چاق با مزاج سرد و تر که غلبه بلغم دارند, شام را سر شب (موقع اذان مغرب) مفصل و گرم بخورند, به‌ویژه از مصرف غذاهای خانواده سرد و مرطوب و یا سرد و خشک بپرهیزند مثل لبنیات, لوبیا سفید, برنج, ماکارانی, بادنجان, هندوانه, آب سرد, خیار, گوجه, (سالاد) و… بپرهیزند.

وی اضافه کرد: نمک طعام قبل و بعد از غذا را مزه مزه کنند و باید خاطرنشان کرد که رژیم‌های آب‌درمانی در رفع چاقی با مزاج سرد و تر کاملاً مردود است چون موجب اضافه وزن و چاقی بیشتر می‌شود. آب دارای طبیعت سرد و تر و چربی نیز دارای طبیعت سرد و تر، به همین دلیل چاقی را بیشتر می‌کند.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: کسانی هستند که طبیعت بلغم دارند, اما سر و صورت برافروخته و گرم دارند یا بالعکس افرادی که غالباً طبیعت گرم و تر دارند اما مچ پاهایشان سرد است. این افراد بهتر است قبل از اقدامات خود مراقبتی جلسه مشاوره با درمانگر طب سنتی داشته باشند.

ملاحی ادامه داد: چله گرفتن باعث تغییر ذائقه و تمایل ذهنی شما نسبت به مزه‌های غذایی می‌شوند. (رژیم‌های چهل‌روزه) یک ماده غذایی را اگر 40 روز نخورید علاقه نسبت به آن ماده غذایی برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قبل از هر رژیم غذایی بیماری‌های زمینه‌ای حتماً بررسی شوند تا در انتخاب شیوه درمانی مانند فشار خون، دیابت، سنگ کلیه، قلب و عروق، واریس، بیماری‌های غدد درون‌ریز، اختلالات هورمونی و … لحاظ شود.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم – 4 خرداد ماه 1395

tel-rezhim-shekam-rasad-85

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا