طرح تشکیل سازمان طب ایرانی و اسلامی برای شکستن انحصار طلبی در علم پزشکی

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: طرح تشکیل سازمان طب اسلامی برای ساماندهی طب‌های سنتی، ایرانی و مکمل مطرح شده تا علاوه بر شکست انحصارطلبی در علم پزشکی طب اسلامی نیز رسمیت پیدا کند.

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح طب اسلامی اظهار داشت:

این طرح به جهت ساماندهی طب‌های رایج اسلامی، ایرانی و طب مکمل در کشور است که سره از ناسره مشخص شود.

وی افزود: در مجلس طرحی امضا شد که یک سازمان طب سنتی و یا مکمل مستقل و مرتبط با وزارت بهداشت و درمان تشکیل شود

تا مردم علاوه بر درمان‌های طب رایج از درمان طب سنتی و مکمل نیز بهره ببرند اما پیش‌بینی می‌شود که با آن مخالفت خواهد شد و از طریق دیگری آن را دنبال می‌کنیم.

رفع انحصارگرایی در علم پزشکی

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: یکی دیگر از اهداف این طرح این است که افراد متخصص و با سواد وارد این حرفه شوند و حتی برای آن متخصصانی تربیت شود

که مردم بدانند برای درمان‌های طب سنتی و یا برای مثال طب سوزنی به کجا می‌توانند مراجعه کنند و این امر باید توسط وزارت بهداشت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه باید انحصارطلبی در علم پزشکی شکسته شود، بیان داشت: باید نگرش‌های موازی و متمایز در این پزشکی مشخص شود

و همانطور که دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و داروخانه تخصصی برای طب رایج و جدید وجود دارد، برای طب سنتی هم ذیل همین سازمان طب ایرانی اسلامی ایجاد شود.

✍ منبع: خبرگزاری مهر


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا