واردات “اسپرم گاو” از آمریکا

سطح واردات و مراودات تجاری ایران و آمریکا چقدر است؟

‌آمارهای رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که سال گذشته در 215 ردیف تعرفه‌ای از کشور آمریکا کالا وارد کشور شده است.

در این مدت کالاهای متفاوتی از ایالات متحده وارد کشور شده است که برخی از آن‌ها کالاهای مشهور و استراتژیکی محسوب می‌شوند اما برخی از این کالاها کمتر برای مردم شناخته شده است.

طبق جداول گمرک ایران، یکی از کالاهایی که با ردیف تعرفه «05111000» از آمریکا وارد کشور شده، "اسپرم گاو" است که ارزش واردات این کالا 5 میلیون و 430 هزار و 143 دلار برآورد شده است.

در این مدت یک هزار و 106 کیلوگرم اسپرم گاو از آمریکا وارد شده که ارزش ریالی آن 14 میلیارد و 416 میلیون تومان اعلام شده است.

طبق جدول کالاهای وارداتی از ایالات متحده آمریکا، طی سال گذشته 7 هزار و 281 کیلو گرم "گاو شیری" به ارزش 382 هزار و 931 دلار و ارزش ریالی یک میلیارد و 52 میلیون تومان از آمریکا وارد کشور شده است.

همچنین بر اساس مستندات گمرکی طی 12 ماهه سال گذشته 549 کیلو گرم "جوجه اجداد تخم‌گذار" به ارزش 469 هزار دلار و ارزش ریالی یک میلیارد و 253 میلیون تومان از آمریکا به ایران صادر شده است.

طی سال گذشته از آمریکا غذای سگ و گربه نیز وارد کشور شده است. به گزارش صدای اقتصاد، در این ردیف تعرفه، عنوان "فرآورده‌های غذایی برای سگ یا گربه به طور بسته بندی شده برای خرده فرشی" ثبت شده است که به وزن 9 هزار و 598 کیلوگرم و به ارزش 14 هزار و 209 دلار به ایران وارد شده است.

یکی دیگر از ردیف تعرفه‌های وارداتی از آمریکا "خون انسان، خون حیوان برای مصارف درمان یا پیشگیری یا تشخیص بیماری، توکسین ها، کشتهای موجودات ذره بینی به استثنای مخمرها و محصولات مشابه غیرمذکور درجای دیگر." ذکرشده که ارزش آن 475 هزار دلار بوده است.

طی سال گذشته، کره بسته‌بندی شده، تخم چمن، تخم سبزیجات، روغن خام، برخی داروها و مکمل‌های دارویی، برخی فرآورده‌های آرایشی، فیلم عکاسی، نخ و طناب، لوله و شیلنگ، کاعذ دیواری، کمباین و بسیاری کالاهای واسطه‌ای و نهایی از کشور آمریکا وارد شده است.

در مجوع طی سال گذشته 36 هزار تن کالا به ارزش 154 میلیون و 117 هزار دلار از آمریکا وارد ایران شده است. که ارزش ریالی آن 409 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

طبق آمار گمرک، در مقابل طی سال گذشته 382 کیلوگرم کالا به ارزش 195 هزار و 616 دلار و ارزش ریالی 506 میلیون تومان از ایران به آمریکا صادر شده است.

این آمار نشان می‌دهد که تجارت دو کشور به نفع آمریکا مثبت است.

منبع: اقتصاد آنلاین

واردات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا