فرزندان آینده، مرفه اما افسرده و تنها

به برکت متولدین سالهای دهه شصت، زیرساخت های لازم در حوزه های بهداشتی، درمانی، تحصیلی، شغلی، دانشگاهی و مسکن در حد قابل قبولی افزایش پیدا کرده است،

لذاست که چند سالی است در برخی حوزه ها مثل ظرفیت زایشگاه‎ها، متخصصان اطفال، مهدها، پیش دبستانی‎ها، مدارس ابتدایی و حتی کرسی های دانشگاهی با ظرفیت خالی و اضافی روبرو شده ایم و در سال‎های آتی این ظرفیت های اضافی و بلا استفاده در کلیه زیرساخت ها بیشتر هم خواهد بود.

از همین رو می توان قویا باور داشت فرزندانی که بعد از این متولد می شوند، آتیه ای قرین با رفاه، برخورداری های اجتماعی و سرویس های خدماتی خواهند داشت. برخورداری هایی که مرهون زیرساخت های برآمده از نسل مبارک موالید دهه شصت است.

اما آنچه نسل آتی را بطور جدی آزرده و افسرده خواهد ساخت، تنهایی مفرطی است که به واسطه فقدان خواهر و برادر و بستگان نزدیک گریبانگیر فرزندان آینده خواهد بود.

افسردگی های شدید، مشکلات روحی و روانی، عدم تامین نیازهای گسترده عاطفی و بسیاری نقصان های دیگر در زندگی فردای فرزندانمان که الگوی تک فرزندی و کم فرزندی امروزمان مسبب اصلی آنهاست.

به این ترتیب همه ما، باید مسئولانه به فکر تنهایی و افسردگی های مفرط فرزندانمان در آینده باشیم. بعبارت دیگر این چالش های روحی روانی فردای فرزندانمان قابل علاج نخواهد بود مگر با اصلاح الگوی فرزندآوری امروز ما.

 

 مطالعه کامل یادداشت در خبرگزاری فارس
http://fna.ir/3ogjg

تحولات جمعیت ایران و جهان

برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا