هفته حزیران (هفتم تا چهاردهم ماه حزیران)، بهترین زمان برای حجامت

هفته #حزیران (هفتم تا چهاردهم ماه حزیران)، بهترین زمان برای #حجامت

⚪️ ماه حزیران ماه نهم از ماه های رومی است که پس از ماه ایار است.

⚪️ در میان ماه های رومی چهار ماه را سی روز محاسبه می کنند که یکی از این چهار ماه حزیران می باشد. بهترین زمان برای حجامت بر اساس روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همین ماه رومی حزیران است.

⚪️ بر اساس تقویم نجومی آغاز حزیران تقريباً از روز هشتاد و چهارم نوروز محاسبه می شود که در سال 1401 مصادف با 23 خرداد ماه می باشد و به مدت یک ماه معادل سی روز ادامه دارد.

⚪️ اما درباره این که چه روزهایی در ماه حزیران برای حجامت اولویت دارند :

✔️ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ علیه السلام قَالَ: لَا تَدَعِ الْحِجَامَةَ فِي سَبْعٍ مِنْ حَزِيرَانَ‏ فَإِنْ فَاتَكَ فَأَرْبَعَ عَشَرَةَ.

✍ بحار الأنوار (ط – بيروت) ؛ ج‏56 ؛ ص143

? حضرت فرمود: حجامت‏ را در هفتم‏ حزيران‏ ترك نكن و اگر نتوانستى در چهاردهم انجام ده.

⚪️ که بر طبق محاسبه سالنامه نجومی، روزهای 7 و 14 حزیران که بنابر روایت وارده از امام رضا علیه السّلام از بهترین ایّام حجامت هستند، با روزهای  یکشنبه 29 خرداد و 5 تیر 1401 مصادفند ؛

⚪️ در لغتنامه دهخدا نيز در مورد حزيران آمده است: حزيران نام ماه نهم است از سال رومیان كه اول آن مطابق با سیزدهم ژوئن  است.

✔️ تذکر:

? لازم به ذکر است با توجه به موقعیت زمین، ماه و خورشيد در این ایام، تاثير حجامت برای انسان بیش از دیگر ایام می باشد و به این جهت انجام حجامت در این دوره سفارش می گردد

? لذا وجود اختلاف در روز شروع ماه حزیران و به تبع آن وجود اختلاف در مشخص نمودن روز هفتم و چهاردهم آن، خیلی مهم نبوده و در آن محدوده زمانی، حجامت توصیه می شود.

منبع:هیات تحریریه احیای صحت و سلامت

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا