وارداتِ غذای ملت از کشورِ متخاصم و پشت کردن به ذخایرِ بومیِ ژنتیکی، کارآفرینی نیست!

? وارداتِ غذای ملت از کشورِ متخاصم و پشت کردن به ذخایرِ بومیِ ژنتیکی، کارآفرینی نیست!

‼️روز سه شنبه ۶ آذر ۹۷, در صداوسیما تریبون ویژه ای در اختیار مدیرعامل شرکت سپیدان متعلق به #سازمان_اقتصادی_کوثر قرار گرفت, محمد #یاسر_ترابی به عنوان کارآفرین حوزه #اقتصاد_مقاومتی در این برنامه فرصت یافت تا بدین طریق در خصوص مدل اقتصادی و تولید ثروتی که بر پایه واردات نژاد های گوسفند اصلاح شده فرانسوی طراحی کرده به تبلیغ بپردازد.

‼️بزهای وارداتی که ترابی در این برنامه به صحبت در مورد آنها پرداخت، گونه هایی هستند که سازگاری ژنتیکی با شرایط #اقلیم_ایران را ندارند و با توجه به اینکه #هزینه تامین خوراک و داروی این بزهای حساس نیز بسیار بالاست; قابل توصیه به جایگزینی با بزهای بومی ایران نیستند. از سوی دیگر این بزهای غیربومی پس از مدتی با بروز فرسایش ژنتیکی و بیماری, بازده اقتصادی خود را از دست می دهند و برخلاف ادعای ایشان هیچ اقتصاد پایداری ندارند. بنابر این می بایست به واردات نسلی دیگر ازکشور صادرکننده مبادرت ورزید که این دور باطل خروج ارز و وابستگی اقتصادی!

‼️آدرس اشتباهی دیگری که ایشان در برنامه #پایش ارائه می دهند به نوعی تمسخر سیستم پرورش مرتعی دام و سیستم #عشایری_بومی کشورمان است. درحالی‌که طبق آمار سازمان جهانی #فائو, بیش از ۷۰ درصد گوشت و شیر دام سبک جهان از طریق مراتع و سیستم #چرایی (عشایری) تأمین میشود, ولی ایشان زحمات #عشایر عزیز کشورمان را به سخره میگیرند و اظهار میکنند که کشورهای پیشرو با سیستم #پرورش_متراکم و یکجا نشینی به این حرفه می پردازند!

‼️لازم است بدانیم طبق مستندات همین کشورهایی که ایشان در این گفتگو مثال میزنند, این کشورها اقتصادی ترین شیوه پرورش دام سبک را تولید مبتنی بر چرا می دانند و حتی سالهاست که دانشکده های پرورش و #آموزش_چوپان در دانشگاه های کشاورزی این کشورها تاسیس شده است!

⁉️اما دلیل این آدرس غلطهای متعدد نماینده این شرکت واردکننده دام زنده چیست؟! ?علاوه بر اینکه #انحصار_واردات بزهای #سانن و #آلپاین در اختیار شرکت تحت ریاست ایشان (ذیل سازمان اقتصادی کوثر) است, انحصار #واردات_غذا و #داروی این دامها نیز در اختیار همین شرکت است!

⚠️ توسعه #سیستم_فشرده پرورش دام با اینکه به واسطه #فشار_بر_منابع_طبیعی موجب #تخریب منابع طبیعی کشورمان خواهدشد, ولی درآمد شرکت مذکور را از طریق فروش دامهای وارداتی (و غذا و داروی آنها) پر خواهد کرد! بنابراین عجیب نیست که ایشان سیستم دامداری #عشایری که برای کسب و کارشان #تعارض_منافع دارد را تخریب, و به جای آن سیستم اقتصادی آسیب پذیر پرورش متراکم دام را تبلیغ کنند!

‼️درحالیکه تمامی کشورهای صاحب نژادهای دام تجاری بر روی دامهای بومی خود که طی صدها سال با اقلیم آنها سازگار شده اند تمرکز دارند, ولی شوربختانه در کشور ما #واردات_افسارگسیخته_دامهای_غیربومی طی سالهای اخیر منجر به از بین رفتن #خلوص_ژنتیکی و حتی #انقراض دامهای #بومی شده است. چنانکه همین امسال خبر انقراض #گاو_گلپایگانی را شنیدیم!

? طبق گزارشات بانک جهانی و فائو, ذخایر ژنتیکی بومی هر کشور #ثروتی_ملی قلمداد میشوند که قابل ارزش گذاری اقتصادی نیستند; ولی متاسفانه طی سالهای گذشته سازمان اقتصادی کوثر با واردات افسارگسیخته مرغ اجداد از کشورهای انگلیس, آلمان و هلند, نژاد مرغ #لاین_آرین ? ایران را که زمانی 80 درصد بازار مرغ کشور را تأمین میکرد به حاشیه کشاند; تا جاییکه این نژاد بومی هم اکنون در معرض انقراض است و درحال حاضر صنعت مرغ کشور با نسبت ۸۰ درصدی #وابسته به نژادهای مرغ #راس و #کاب کشور #انگلیس است!

⚠️ظاهرا این سازمان با تب واردات و سوداگری تجارت خود هم اکنون اراده کرده است تا پس از ذخایر ژنتیکی مرغ, این بار ذخایر ژنتیکی بومی #دام سبک کشور را نیز از بین ببرد و کشور را تا ابد وابسته به فرانسه, انگلیس و سایر کشورهای متخاصم نظام اسلامی بکند!!

? پ.ن: در همین برنامه تلویزیونی چند نفر از دامدارانی که به پرورش این نژادها پرداخته بودند و به دلیل ناسازگاری این بزها با اقلیم ایران و بروز بیماریهای متعدد و هزینه بالای تولید ورشکسته شده بودند با ارسال پیامک, پوشالی بودن تبلیغات اغراق آمیز مدیرعامل شرکت اجداد سپیدان (ذیل سازمان اقتصادی کوثر) را عیان میکنند!?

⁉️⚠️ از همه این موارد گذشته، واردات از کشوری ک دولتش در پرونده واردات خون های آلوده به ویروس ها و بیماری ها مهلک به ایران، تا مفرق دستش در جنایت آلوده است چه توجیهی دارد؟! آیا فرانسه‌ای که در حال حاضر از تحریم کنندگان اصلی ملت ایران است و در پرونده هسته‌ای نقش پلیس بد را ایفا کرده و یا از فروشندگان اصلی تسلیحات نظامی به صدام در جنگ با ایران بوده می تواند شریک اقتصادی خوبی باشد؟!

منبع:واحد مطالعات امنیت غذایی مصاق

کدمطلب:97100504


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع

وارداتِ غذای ملت از کشورِ متخاصم و پشت کردن به ذخایرِ بومیِ ژنتیکی، کارآفرینی نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا