وزارت دفاع آمریکا: دریافت واکسن آنفلوآنزا احتمال ابتلا به ویروس کرونا را ۳۶ درصد افزایش می‌دهد!

طبق بررسی وزارت دفاع آمریکا، خطر ابتلا به ویروس‌های تنفسی مانند کرونا در بین افرادی که واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده‌اند, ۳۶درصد بیشتر از سایر افراد است!

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ یک مطالعه نظامی با ارزیابی سربازانی که از واکسن آنفلوآنزا استفاده کردند, نشان می‌دهد که این افراد 36درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

پایگاه خبری “disabledveterans” نوشت, وزارت دفاع کشور آمریکا در بین سال‌های 2017 تا 2018 با بررسی سربازانی که واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده‌اند, پی برد که احتمال ابتلا به ویروس‌های تنفسی مانند “کرونا” و “متاپنومو” در افراد واکسینه‌شده در مقایسه با افراد غیر واکسینه شده به‌طور قابل توجهی بالاتر است. 

در این مطالعه نشان داده شد که واکسن آنفلوآنزا تنها در پیشگیری از ابتلا به این ویروس مناسب است و در عوض احتمال ابتلا به ویروس‌های دیگر را تا 36 درصد افزایش می‌دهد.

این مطالعه در بین سال‌های 2017 تا 2018  و قبل از ویروس “SARS-CoV-2” که منجر به ویروس کووید19 می‌شود, انجام شده است؛ منظور از ویروس کرونا در این مطالعه, خانواده‌ کرونا ویروس‌ها است.

ویروس کرونا , آنفلوآنزا ,

این آزمایش به دلیل تداخل دریافت واکسن آنفلوآنزا و  ابتلا به ویروس‌های تنفسی در بین پرسنل وزارت دفاع آمریکا انجام شده است.

طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط وزارت دفاع آمریکا, این مطالعه ارزش توانایی بدن انسان در مبارزه با ویروس‌ها را برجسته می‌کند؛ ظاهراً با ابتلا به آنفلوآنزا بدن به طور طبیعی ممکن است خطر ابتلا به ویروس‌های تنفسی غیرآنفلوآنزا را کاهش دهد.

این مطالعه در ژورنال علمی “Vaccine” در ژانویه 2020 منتشر شده است.

برای خواندن متن کامل مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://www.disabledveterans.org/2020/03/11/flu-vaccine-increases-coronavirus-risk/

منبع: خبرگزاری تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا